سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام،
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام بیان داشت : در هر دو مورد نرخ تورم سالانه و نقطه به نقطه، اقتصاد بازار در استان از رتبه نخست به رتبه چهارم تورم تغییر موقعیت داده است.
کد خبر: ۱۰۷۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵ 15 October 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ امین دوست محمدی بیان داشت : در بین گروه های دوازده گانه کالاها و خدمات، نرخ تورم نقطه به نقطه و سالانه گروه هتل و رستوران، دارای بیشترین نرخ تورم و گروه ارتباطات، داری کمترین نرخ تورم است که این مهم نیازمند این است که دستگاه های نظارت بر بازار بر اساس بسته سیاستی سازمان جهت دهی نظارتی خود را تنظیم کنند.

وی با اشاره به این که نرخ تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای استان ۵۶/۵ درصد است  گفت : در هر دو مورد نرخ تورم سالانه و نقطه به نقطه، اقتصاد بازار در استان از رتبه نخست به رتبه چهارم تورم تغییر موقعیت داده است. 

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام بیان کرد: این روند در تورم ماهانه با کند شدن روند رشد تورم به ۲ درصد در ماه رتبه استان به ۱۹ کشوری تغییر جایگاه داده است.

دوست محمدی گفت: در راستای حسن اجرای قوانین و به منظور کاهش نرخ تورم، دستگاه های نظارت بر بازار باید بر اساس بسته سیاستی سازمان جهت دهی نظارتی خود را تنظیم کنند. 

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام  مطرح کرد : در شهریور ماه سال جاری بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه و سالانه خانوارهای استان در گروه خوراکی ها و آشامیدنی ها در زیر گروه روغن ها و چربی ها است.

وی  در خصوص نرخ تورم افزود: درصد تغییرات شاخص نسبت به دوازده ماه منتهی به ماه جاری خانوارهای استان در شهریور ماه سال جاری برابر ۴۶/۲ درصد است که نسبت به سال گذشته ۶/۹ درصد کاهش را نشان می دهد./ع

بیشتر بخوانید :

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار