بهتر است نمایندگان و ارکان قدرت که هر کدام در بحث استاندار ایلام منافع خود را جستجو می کنند،بیش از این به نام مردم ،آنان را به رنج و زحمت نیاندازند.خواست مردم حضور مدیری از جنس آنان است که با پرهیز از رانت بازی و رفتارهای فساد آلود ،تنها مسیر خدمت به آنان را دنبال کند .
کد خبر: ۱۰۰۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱ 12 November 2021

تابناک ایلام، علی اصغر اسدی:: با وجود اینکه وزیر کشور از تعیین تکلیف استانداران باقی مانده ظرف هفته های جاری خبر داد ،اما انگار نحسی سیزده بدجوری دامن ایلامیان را گرفته است ،نحسی که نتیجه برخی رفتارهای فرد محورانه از سوی جریان قدرت در استان ایلام معنا می شود .

یقینا براساس وعده وزیر کشور ،ظرف هفته جاری می‌توان به بسته شدن پرونده استانداری ایلام نیز امیدوار شد ،پرونده ای که همزمان با بسته شدن آن ،بساط تمامی حدس و گمان ها و نخبه کشی ها نیز جمع خواهد شد.

مع الاسف باید بازه زمانی اخیر یعنی از زمان روی کارآمدن دولت جدید تا تعیین استاندار ایلام را مقعطی تلخ و سیاه در تاریخ نخبه کشی استان ایلام نهاد ،چرا که سهم خواهی عده ای از یک سو و حسادت عده ای دیگر از سوی دیگر به دو لبه قیچی ذبح نخبگان ایلام مبدل شد ،رفتاری که آثار شوم آن تا سالهای سال حضور فرزندان این دیار را در ساختار مدیریت کلان و میانی کشور تحت شعاع قرار خواهد داد.

با این حال ،این روزها با وجود سرسختی ها و چنگ انداختن های جریانات مختلف قدرت بر صورت هم که با نام تحمیل استاندار به دولت نمود یافت ، پرونده استانداری ایلام در دولت بسته خواهد شد و لازم است که نمایندگان ،جریان قدرت ،فعالین سیاسی و انتخاباتی و رسانه ها نکات ذیل را مد نظر قرار دهند ؛

اول ؛با توجه به اینکه چند صدایی ارکان قدرت و عدم اجماع آنان بر سر انتخاب استاندار ،پرونده استاندار ایلام را در راند فرسایشی قرار داده است ،از اینرو این موضوع به شکل حرکت دولت به سمت انتصاب فرد مورد نظر خود حرکت کرده و در روزهای پایانی هفته این موضوع همه را غافلگیر خواهد کرد 

دوم ؛آثار لجاجت ،چندصدایی و تشتت فزاینده بین ارکان قدرت در استان که تاخیر در تعیین تکلیف استاندار را در پی داشت، صرفا منافع مردم استان را در معرض تهدید قرار داد .

از آنجاییکه همین بلاتکلیفی ابلاغ مصوبات سفر رییس جمهور را به تاخیر انداخته است و از سویی بر مدیران حاضر نیز سایه افکنده است ،ضرورت دارد همه تاثیرگذاران این حوزه در این مدت به خاطر منافع مردم سکوت اختیار کرده و بگذارید دولت تصمیم مقتضی را برای استان ایلام اتخاذ نماید و یقینا خیر ومصلحت مردم در سکوت و عدم مداخله جریان قدرت و نمایندگان استان نهفته است .

سوم ؛شاید انتصاب استاندار قوی بعنوان مطالبه جریان قدرت و رسانه ها امری مثبت قلمداد شود ،اما تجربه استاندار پیشین نشان داده است حضور چنین افرادی در راس مدیریت اجرایی استان منشأ اختلاف نظرها و بگو‌مگوهایی خواهد شد که خروجی آن از حرکت افتادن چرخ های توسعه و خدمت رسانی به مردم استان و در متن قرار گرفتن حاشیه های ناشی از اختلاف نظرها خواهد بود .

چهارم ؛اگر نمایندگان و جریان قدرت قایل به خدمت به مردم و قرار گرفتن ساختار مدیریت استان بر روی ریل فعالیت است ،این موضوع تنها از طریق همگرایی و همراهی با گزینه معرفی شده از سوی دولت محقق خواهد شد.

یقینا همراهی ،تعامل و همگرایی نمایندگان ،امام جمعه و دیگر ارکان قدرت با گزینه ولو متوسط معرفی شده از سوی دولت می تواند تامین کننده منافع مردم استان باشد و ارزش افزوده لازم برای استان سرشار از مزیت های رنگارنگ اقتصادی را به همراه داشته باشد .

پنجم ؛ تمرکز صرف بر بکارگیری نیروی بومی توانمند از یک سو بدون شکل گیری اجماع نیروهای تاثیرگذار و ارکان قدرت صرفا هدررفت فرصت و وقت خدمت رسانی به مردم را به دنبال خواهد داشت ،نباید از این نکته غافل شد که هیچ فردی مطلق نیست و هر گزینه ای درکنار برخورداری از نقاط قوت ،از نقاط ضعف نیز رنج خواهد برد ،بنابراین باید این حق را به دولت داد که خود راسا در خصوص انتصاب همکار خود در ایلام تصمیم گیری نماید و نمایندگان و دیگر ارکان تأثیرگذار صرفا بر وظیفه نظارتی خود تمرکز نمایند .

ششم ؛بهتر است نمایندگان و ارکان قدرت که هر کدام در بحث استاندار ایلام منافع خود را جستجو می کنند،بیش از این به نام مردم ،آنان را به رنج و زحمت نیاندازند.خواست مردم حضور مدیری از جنس آنان است که با پرهیز از رانت بازی و رفتارهای فساد آلود ،تنها مسیر خدمت به آنان را دنبال کند .

 اینکه برخی به نام مردم مسیری غیر از منافع آنان را دنبال می کنند، به یقین باید در آینده نه چندان دوری پاسخگوی آثار ناشی از رفتار خود باشند که بی شک خشم مردم بسیاری از معادلات را بر هم خواهد زد .

نکته آخر اینکه امروز مردم از مصائب و گرفتاری های بیشماری در رنج و عذاب هستند ،از سفره های مردم فقط نانی باقی مانده بود که آن هم قربانی تصمیمات غلطی شد که نتیجه آن به پر کشیدن قوت غالب آنان از سفره هایشان منجر خواهد شد .

مردم دولتی را سر کار آورده اند که بر اساس وعده هایش ،بهبود وضعیت معیشت خانوارها از شعارهای اصلی آن بوده است .

این روزها از سوی مدیران ارشد دولت و رسانه های همسو ،عدم حضور مدیران همسو با دولت سیزدهم به پشت پرده گرانی ها و فشارهای اقتصادی بر معیشت مردم تفسیر می شود .

بنابراین توصیه می شود مسیر را برای روی کار آمدن مدیر همسو با دولت در استان هموار نمایید و بیش از این در راستای تامین منافع خود و اعوان و انصارتان ،منافع مردم را لگدمال نکنید ،چرا که صبر و تحمل مردم استان نیز حدی دارد .

این نکته را هم به یاد داشته باشید اصرار بر انتصاب استاندار و تصاحب آن از دید مردم به گونه ای دیگر تفسیر خواهد شد، در آینده نه چندان دور مسئولیت عدم تحقق شعارهای دولت ،عدم تامین منافع مردم و استمرار وضعیت جاری متوجه نماینده عالی دولت در استان خواهد بود .

آیا در چنین شرایط آدم عاقل و دارای قدرت تحلیل می تواند مسئولیت امری به این بزرگی را متوجه خود نماید ؟! آیا در آن صورت حاضر خواهید بود مسئولیت ناکارآمدی ها و قصورهای احتمالی را بپذیرید ؟!

و حسن ختام این مطلب ؛هرچند تاکنون از گزینه های متعددی برای تصدی عنوان مدیریت ارشد استان رونمایی شده است ، اما خوب است که بدانید مهندس علی گل مرادی از فرزندان ایلام که نمایندگی مردم شهردار شهرهای استان خوزستان را در کارنامه اش داراست اخیرا به جمع گزینه های استانداری ایلام پیوسته است .

 

با این حال صبر می کنیم تا ببینیم دولت چگونه همه ما را غافلگیر خواهد کرد !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار