کد خبر: ۸۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱ 22 August 2015

به گزارش تابناک کهکیلویه وبویراحمد حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر لیکک به وضعیت کنونی اقتصاد کشور و بیکاری در جامعه پرداخت و افزود: مردم ما خودشان همه مسائل کشور را رصد می کنند و مشکلات را می دانند.

وی بیان کرد: مردم فهیم ما گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند و می دانند ایشان همیشه مصلحت ملت را در تصمیم گیری ها و فرمایشاتشان در نظر می گیرند.

بزرگواری با تاکید بر اینکه اهل جمعه و جماعت عموما افرادی ولایتمدار و گوش به فرمایشات رهبری هستند،گفت:رهبر عزیز ما بارها در سخنرانی هایشان این مسئله را بیان کردند که تنها راه نجات کشور از مشکلات اقتصادی ،اقتصاد مقاومتی است.

بزرگواری تصریح کرد:با توجه به اینکه مورد خطاب مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی بیشتر مردم هستند و همان طور که در تمام صحنه های 35 سال گذشته ملت ایران پیروزمندانه عمل کردند، لذا مردم ما باید در میدان اقتصاد مقاومتی پیروز شوند.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه ما به داشته های خود،چه طبیعی،چه انسانی و آنچه خداوند دراختیار این ملت قرار داد ،در شأن ملت بهره برداری کنیم.

بزرگواری تاکید کرد: در این میان نباید چشم ما به دنیا باشد،نباید چشم ما به دست دشمنان باشد و اگر بخواهیم ملتی باشیم که در آینده تاریخ را عوض کنیم و برای آیندگان الگو باشیم ، همانگونه که تاکنون در برابر تمامی مشکلات دوام آوردیم،اکنون نیز این مقاومت را ادامه دهیم .

وی افزود:نشانه های مقاومت در ولایتمداران پیداست و باید نسبت به مقاومت این مردم در برابر مشکلات افتخار کنیم و شاکر باشیم.

بزرگواری خاطرنشان کرد:این نکته را باید بدانیم که نه رهبری عزیز در رأس امور،نه رئیس جمهور،نه وزرا و کابینه دولت و نه نمایندگان مجلس هیچکدام دوست ندارند این فشار های اقتصادی و بیکاری بر ملت وارد شود.

نماینده مردم بهمئی در مجلس افزود:کسانی که از رادیو فرهنگ جلسات مجلس شورای اسلامی را دنبال می کنند ،می دانند که بحث کنونی نمایندگان تمامی مناطق کشور در مجلس مشکل بیکاری و اشتغال است و همه دوست دارند مردم در رفاه باشند.

بزرگواری به یک نمونه اشاره کرد و گفت:مجلس 12 هزار میلیارد برای اشتغال جوانان در سال 94 تصویب کرد ،اما دولت مجری است و آقای نوبخت که خوب هم حرف می زند،به مجلس آمد و اعلام کردکه دولت در شرایط کنونی کشور حاضر به عمل کردن به این مصوبه نیست و ما نمی توانیم ؛آنها هم مجری هستند مشکلات کشور را می دانند و مجلس مجبور شد این مبلغ را به 3 هزار میلیارد تقلیل دهید که با این اوصاف باید 34هزار نفر در سطح کشور 70میلیونی شاغل شوند.

وی با بیان اینکه در این برنامه ریزی هر استانی سهمیه ای دارد گفت:در استان ما هم ما نمایندگان با استاندار جلسه گذاشتیم و با نوبخت دیدار کردیم و گفتیم که در استان ما که در ردیف سوم یا چهارم بیکاری در کشور است و 110 هزار بیکار دارد که سهیمه استان ما 1500نفرشد؛500 نفر سهیمه مربوط به تبدیل وضعیت ها و 1000سهیمه هم از طریق اعلام نیاز ادارت و نهادها باید جذب شود.

نماینده شهرستان های چهار گانه استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس ادامه داد:این وضعیت اشتغال در کشور است،برای مشاغل آزاد و کشاوزی و دامداری هم خشکسالی نزدیک به 15سال است که پدر کشور را در آورده است .روزهای گذشته با مسئولانی از وزارت نیرو به دهدشت و دیشموک رفتیم تا برای دشت های خشک و تشنه دهدشت کاری کنیم.

بزرگواری گفت: در عین حال برای بهمئی هم کارهایی شده است،بعضی با شایعه پراکنی ندانسته حرف می زنند ؛در8سال گذشته 8تا12 مگاوات برق در بهمئی داشتیم که اکنون برق شهرستان 60مگاوات است ،هر چند با برق فعلی نمی شود هنوز کارخانه ای را داشته باشیم اما ایستگاه برق 132 مگاواتی در حال ساخت است که با تکمیل آن برق شهرستان بهمئی قوی می شود.

وی افزود: کارهایی که در اطراف شهرها می بینیم مربوط به ماده 180 است که برای مناطق محروم و با تصویب نمایندگان مجلس صورت می گیرد و سهم بهمئی در این میان به پروژه های آسفالت ورودی شهر لیکک،ساخت و تکمیل مجتمع فرهنگی هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی و تربیت بدنی شهرستان اختصاص یافت و در حال حاضر قرار است 2 میلیارد اعتبار دیگر از این ماده برای تکمیل پروژه جاده لیکک به بهبهان اختصاص یابد.

نماینده مردم بهمئی در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری نباید به مذاکراتی دل ببنیدم که معلوم نیست که به نتیجه برسد و یا نرسد ،اگر هم به نتیجه برسد شاید تا دوسال دیگر تاثیری بر اقتصاد نداشته باشد، لذا باید مقاومت و ایستادگی کنیم و اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری را تحقق یابد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار