همزمان با ورود کاروان زیر سایه خورشید
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکصد ویژه برنامه فرهنگی با حضور کاروان های زیر سایه خورشید همزمان با دهه کرامت برای این استان برنامه ریزی و آماده شده است.
کد خبر: ۱۱۶۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷ 12 May 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ستار هدایت خواه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ایرانیان افتخار میزبانی امام هشتم شیعیان، امام رضا (ع) را دارند، اظهار داشت: برنامه‌های متنوع و مختلفی با حضور کانون‌های خادم یاری خاص و محله‌ای در استقبال از کاروان زیر سایه خورشید درنقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.
وی بیان کرد: مردم ۹ شهرستان، ۱۷ شهر و ۱۳ روستای کهگیلویه و بویراحمد به مدت هشت روز و از ۲۳ اردیبهشت تا یکم خرداد ۱۴۰۳ میزبان خادمان و پرچم حرم امام رضا (ع) هستند.
هدایت خواه افزود: امسال برای هفدهمین بار است که تعدادی از خادمان امام رضا (ع) به همراه پرچم حرم رضوی در قالب جشن‌های زیر سایه خورشید به این استان سفر می‌کنند.
وی اظهار کرد: برخی از این برنامه‌ها شامل غبار روبی گلزار شهدا، عیادت از بیماران، برگزاری جشن‌های ویژه زوج‌های جوان، حضور در آیین نماز جمعه، تجلیل از معلمان و ورزشکاران ملی و دیدار با جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا، ائمه جمعه، طلاب و روحانیان، نیرو‌های مسلح، ورزشکاران، خیران، پرسنل بیمارستان ها، کارآفرینان، زندانیان و کودکان معلول است.
هدایت خواه افزود: یکی از اهداف مهم سفر خادمان امام رضا (ع) به ۳۱ استان ایران و ۲۷ کشور مسلمان جهان، دادن فرصت زیارت از راه دور به افرادی است که به هر دلیل امکان سفر به مشهد مقدس و زیارت از نزدیک امام هشتم شیعیان را ندارند.
وی بیان کرد: هدف دیگر این سفر گسترش روزافزون عطر و بوی رضوی و تبلیغ و ترویج بیش از پیش سیره رضوی بین مردم ایران و مسلمانان جهان است.
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: انتظار می‌رود که اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های مربوط به سفر خادمان امام رضا (ع) به این استان را به نحو مطلوب پوشش خبری داده و انعکاس دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار