کد خبر: ۷۶۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷ 02 August 2019
فرماندار گچساران گفت: 80 درصد از روستاهای گچساران از آب پایدار برخوردار هستند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، نشست کارگروه اشتغال با حضور معاون توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری، استاندار، معاون استاندار، نماینده گچساران و فرمانداران دو شهرستان و دیگر دهیاران شهرستان گچساران و باشت در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.
در این نشست علی خوانپایه اظهار کرد: شهرستان گچساران دارای 131 روستا یک بخش و چهار دهستان است.
 فرماندار گچساران گفت: از این تعداد 115  روستا دارای کد و ۵۶  روستا دارای شورا که از این تعداد ۵۴ روستاها دارای چند دهیاری است.
وی افزود: 45 روستا دارای دهیاری است که از این تعداد 43 روستاها به عنوان پاره وقت و ۲ روستا تمام وقت در حال فعالیت هستند.
 بالاترین مقام اجرایی گچساران با بیان اینکه در چند سال اخیر زیرساخت‌های خوبی در زمینه بهداشتی، درمانِف آب، کشاورزی ، رخ اده است، عنوان کرد: 80 درصد از روستاهای گچساران از آب پایدار برخوردار هستند.
 خوانپایه ابراز با بیان اینکه 54روستاهای گچساران  از نعمت گاز برخوردار هستند، افزود:  در حال حاضر به 65روستا در گچساران گازرسانی انجام شده است.
 وی با بیان اینکه در زمینه زیرساخت‌ها به ویژه در روستاها  اقدامات خوبی انجام گرفته است، ابراز کرد: از جهت ظرفیت و پتانسیل‌ها در سالهای اخیر در حوزه روستاها اقدامات خوبی فراهم شده  که نیاز است این ظرفیت‌های بالقوه به ظرفیت‌های بالفعل تبدیل شود.
فرماندار گچساران در ادامه به وجود دو سد کوثر و چم‌شیر در این شهرستان اشاره کرد و گفت:بزرگترین ظرفیت و پتانسیل در این شهرستان تبدیل اراضی دیم به آبی که تاکنون بیش از ۱۱هزار هکتاراز اراضی این شهرستان از دیم به آبی تبدیل شده است‌.
 وی افزود: در حال حاضر 19هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در دست اجرا و مطالعه است.
 خوانپایه با بیان اینکه هم‌اکنون مشکل این شهرستان ایجاد اشتغال پایدار  است ، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در این زمینه اقداماتی صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار