کد خبر: ۵۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 28 June 2015
به گزارش روابط عمومی استانداری استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: عرضه مرغ زنده و گوشت قرمز در حریم شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران سبب به خطر انداختن سلامت مردم می شود وغیر بهداشتی، غیر مجاز وممنوع است.

 دکترسیدموسی خادمی در شورای سلامت استان، افزود: طی یک ماه آینده دامپزشکی، صنعت و معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، بهداشت و درمان، دادستانی و نیروی انتظامی مراکز کشتار و توزیع گوشت قرمز و سفید در کشتارگاه‌های غیرمجاز در این سه شهررا  جمع ‌آوری کنند.

استاندار تصریح کرد: با توجه به اینکه در این شهرها کشتارگاه های دام و طیور با ظرفیت بالا وجود دارد، لذا باید هر گونه کشتار و توزیع گوشت سفید و قرمز در کشتارگاه های تحت کنترل دامپزشکی و شبکه بهداشت انجام شود.

وی به تکمیل آزمایشگاه سلامت توسط دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد و اظهار داشت: سلامت جامعه در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف غذایی باید مدنظر قرار گیرد و بررسی وضعیت سموم میوه و سبزیجات توسط جهاد کشاورزی با حساسیت بالا انجام شود.

خادمی با بیان اینکه با تولید محصولات ارگانیک ضریب شاخص سلامت مردم ارتقاء می یابد، افزود: انتظار می‌رود، جهاد کشاورزی تلاش و دقت بیشتری را برای تولید محصولات ارگانیگ بکار گیرد.

استاندار بر لزوم آزمایشگاه جامع سنجش سموم در محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: از محل کمک‌های دفتر علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ساخت این آزمایشگاه پیگیری‌ لازم صورت گیرد.

خادمی تاکید کرد: برای تخصیص اعتبار احداث تصفیه‌خانه فاضلاب دانشگاه علوم‌ پزشکی در سفر وزیر نیرو بعد از ماه مبارک رمضان به استان تدابیر لازم انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار