مردم استان ایلام نیز همپا و همراه با دیگر نقاط ایران اسلامی دارند خود را برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا آماده می کنند و فضای شورانگیز سیاسی، اجتماعی بر دیار عروس زاگرس سایه انداخته است.
کد خبر: ۴۲۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 16 May 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ در این روز و شب ها هر چه که بنگری شور و هیجان را در چهره بیشتر مردم می بینی و این تکاپو هر چه به پایان رسمی زمان تبلیغات نزدیک تر می شویم، پرنگ تر و داغ تر است.
 
اقشار مختلف مردم با حضور در ستادهای انتخاباتی به نوعی هم خود را برای شرکت گسترده در انتخابات آماده می کنند و هم با حضور در این ستادها از نزدیک با اهداف، فعالیت ها و برنامه های نامزدهای انتخابات بیشتر آشنا می شوند.
 
مردم استان ایلام نیز همپا و همراه با دیکر نقاط ایران اسلامی دارند خود را برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا آماده می کنند و فضای شورانگیز سیاسی، اجتماعی بر دیار عروس زاگرس سایه انداخته است.
 
خبرنگاران ما در خصوص اطلاع از شور انتخاباتی و تمایل عمومی برای شرکت در انتخابات 29 اردیبشهت به میان مردم رفتند و با برخی از آنها در خصوص اهمیت انتخابات، مشارکت و انتخاب اصلح به گفت و گو پرداختند.
 
شهروندان ایلامی معتقدند با حضور پر شور و آگاهانه در پای صندوق های رای و انتخاب فرد یا افراد اصلح برای سپردن مسئولیت کشور و شهر خود در چهار سال آینده تصمیم می گیرند.
 
ایشان  ضمن تاکید بر حضور با شکوه خود در پای صندوق های رای اعلام داشتند همه باید نسبت به سرنوشت سیاسی کشور و انتخاب رئیس قوه مجریه که موجب تثبیت امنیت و حفظ عزت نظام در منطقه و عرصه بین المللی می شود، احساس مسئولیت کنند و با انتخابی عاقلانه در آینده بهتر کشور سهیم باشند.

**
یکی از کسبه های خیابان سعدی در شهر ایلام گفت: من به دلیل مشکلات اقتصادی با کسادی بازار مواجه شده ام اما به تداوم دولت یازدهم و بهبود امور امیدوارم و با کمال میل خواهان حفظ عزت و استقلال کشورم هستم.
 
حاج رضا بیانی اظهار کرد: مردم ما آگاه و هوشیارند و حفظ آرامش و امنیت کشور را بر همه چیز ترجیح می دهند و معتقد هستم برنامه هدفمند دولت برای رفع مشکلات کشور در چهار سال قبل خوب بوده و کشور از این پیچ اقتصادی سخت که به واسطه تحریم های قبل به وجود آمده بسلامت عبور می کند.
 
وی از همه مردم و اقشار مختلف خواست با هوشمندی و شناخت کامل در انتخابات شرکت کرده و فرد شایسته ای که لایق مسند ریاست جمهوری این نظام است را انتخاب کنند و از بین کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز افراد کاردان و توانمند را برگزینند.
 
یکی دیگر از شهروندان ایلامی گفت: این انقلاب و نظام حاصل خون هزارن شهید و ایثار صدها هزار رزمنده است بنابراین حضور در انتخابات در واقع پاسداشت ارزش های نظام و تجدید عهد با آرمان های امام راحل و شهدا است.
 
زینب شاکرمی تاکید کرد: حضور پر شور و گسترده در انتخابات موجب اقتدار و عزت نظام در مجامع بین المللی می شود و چشم طمع دشمنان و بدخواهان نظام را کور می کند.
 
وی افزود: همه افرادی که واجد شرایط رای هستند باید احساس مسئولیت کرده و با انتخابی آگاهانه عزت نظام را تداوم بخشند و با حضور چشمگیر خود در پای صندوق های مشت محکمی بر دهان یاوه گویان بزنند.
 
شاکرمی بر حضور پر شور و آگاهانه مردم در انتخابات 29 اردیبهشت تاکید کرد و گفت: عدم حضور ما بی اعتنایی به سرنوشت سیاسی کشور است و ممکن است در این شرایط افرادی رای بیاورند که سال های بعد حسرت و ندامت این بی توجهی را بخوریم.
 
یک دانشجو نیز گفت: این انقلاب حاصل مجاهدت های زیادی است و اکنون نوبت ماست که با حضور حماسی خود دین خود را به نظام ادا کنیم و پاسدار خون شهدا باشیم.
 
یاسین کرم نژاد افزود: عدم حضور در انتخابات یعنی بی توجهی به سرنوشت سیاسی کشور و اینکه دیگران برای ما تصمیم بگیرند، پس باید در پای صندوق های رای حاضر شویم و با رای خود فرد مورد را انتخاب کنیم تا بعدها پشیمان نشویم.
 
وی از همه افراد بویژه قشر دانشجو و جوانان خواست با شور و شعور در انتخابات شرکت کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنند و به فردی که لایق و شایسته تکیه زدن بر مسند قوه مجریه است، با آگاهی رای دهند.
 
یکی دیگر از شهروندان ایلامی می گوید: انتخابات ریاست جمهوری عرصه کارورزی و کسب تجربه نیست زیرا نمی توان سرنوشت یک کشور 80 میلیونی را به دست فردی نالایق و ناتوان سپرد.
 
مریم سارایی اظهار کرد: باید افراد با تجربه، لایق، شایسته، کاردان و کارآمد و دارای برنامه و تدبیر که امید بخش آینده نظام هستند را انتخاب کنیم تا چشم دشمنان این نظام کور شود زیرا توان دیدن خودکفایی و آرامش ما را ندارند.
 
وی افزود: حضور پر شور در انتخابات باعث شور و شعف سیاسی و نشاط اجتماعی در کشور می شود و نوید بخش امید در جامعه است که خواهان حفظ و تداوم نظام جمهوری اسلامی هستند.
 
یک راننده تاکسی در رابطه با حضور خود در انتخابات گفت: برای حضور در انتخابات تردید دارم و دلیل آن این است که به صحت شعارها و وعده های نامزدها اعتماد ندارم.
 
نادر عبدالرضایی که دارای مدرک کاردانی است، افزود: من مناظره ها رو دنبال کردم و باور دارم نامزدها از شعارهای بی اساس بسیاری استفاده می کنند که از نظرم غیر منطقی و امکان ناپذیر است.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در لحظه آخر نظرش تغییر و در انتخابات شرکت کند، گفت: درست است که شاید حرف نامزدها را قبول نداشته باشم یا در جهت افکار من نباشند اما ممکن است در انتخابات شرکت کنم و شخص مورد نظر را از بین نامزدهای موجود انتخاب کرده ام.
 
عبدالرضایی تاکید کرد: یقین دارم اکثر افرادی که مانند من برای حضور تردید دارند در لحظه های آخر تغییر عقیده داده و در انتخابات شرکت می کنند.
 
یک پیرمرد 80 ساله ایلامی که بازنشسته و دارای سواد ابتدایی است در رابطه با حضورش در انتخابات اظهار کرد: حتما در انتخابات شرکت می کنم چون وظیفه شرعی و ملی است.
 
محمد منصوری افزود: مناظره ها تاثیر بسیاری در افکار عمومی ایجاد کرده و امیدواریم مردم در انتخاب شخص اصلح دقت کامل داشته و سعی کنند بدور از تعصب جناحی فرد شایسته و سیاستمداری انتخاب کنند.
 
وی که اطلاعات سیاسی خوبی داشت، یادآور شد: مردم توجه کنند هر کدام از نامزدها در حوزه های خود چه اقداماتی برای مردم و کشور انجام داده اند و وضعیت کنونی را با دوره های قبل مقایسه و اولویت انتخاب خود را به شخصی دهند که در زمینه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اشراف داشته باشد.
 
منصوری در رابطه با انتخابات شوراها نیز گفت: انتخاب شورا در استان ایلام بر اساس رای قومی و قبیله ای است و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم و شخص مورد نظر خود را با امید آباد کردن شهرمان بر می گزینیم.
 
یک دانشجوی رشته پزشکی هم در رابطه با اهمیت انتخابات گفت: با توجه به حساس بودن این دوره از انتخابات و بالا رفتن اطلاعات سیاسی مردم، حتما شاهد حضور حداکثری مردم خواهیم بود.
 
وی افزود: قشر دانشجویان نیز سهم بزرگی برای حضور در انتخابات دارند و یقینا شخصی را انتخاب می کنند که توجه ویژه ای به پیشرفت کشور دارد و بدنبال توسعه و پیشرفت ایران در همه زمینه ها است.
 
به گفته وی، شخصی را که ملت ایران انتخاب می کند باید به جوانان، اشتغال، اقتصاد، همگام شدن با تکنولوژی های دنیا و سیاست خارجی قوی اهمیت دهد و به حاشیه هایی که به نفع کشور نیست، توجه نکند.
 
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در کشور برگزار می شود.
740 بازرس برای نظارت بر نحوه اجرای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه 29 اردیبهشت در این استان تعیین شده اند.
 
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال جاری، استان ایلام 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارد که در 25 شهر و بیش از 600 روستا سکونت دارند.
 
انتخابات شوراهای اسلامی در 25 شهر و 375 روستای استان ایلام برگزار می شود ولی فقط شورای شهر ایلام بدلیل داشتن جمعیتی بیش از 50 هزار نفر، هفت نفره خواهد بود و باقی شهرها شوراهای پنج نفره دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار