در شورای اداری استان با محوریت برگزاری کنگره ملی شهدا مطرح شد:
زارع‌پور: بنا بود 14 مهرماه اجلاسیه شهدای دانش‌آموز برگزار شود اما برای اینکه سخنران روز اجلاسیه وزیر آموزش و پرورش باشد تاریخ را به 12 مهرماه تغییر دادیم.
کد خبر: ۲۹۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹ 07 September 2016
صبح امروز شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با محوریت سیاست گذاری کنگره ملی استان با حضور آیت الله ملک حسینی، استاندار، فرمانده سپاه فتح و دیگر مسئولان استانی در محل یادواره کنگره شهدا برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در این نشست که با حضور حداکثری اعضای شورای اداری برگزارشد،برنامه ریزی های لازم جهت هرچه بهتر برگزار شدن این کنگره ،صورت گرفت.
لزوم باشکوه برگزار شدن کنگره ملی شهدا
آیت‌الله سید شرف الدین ملک حسینی در این نشست اظهار داشت: شهدا عزت جامعه هستند و هیچ کس نمی‌خواهد عزتش را از دست دهد پس باید همه اقشار مردم و مسئولان برای هرچه باشکوه‌ برگزار شدن اجلاسیه شهدای استان تلاش کنند.
وی عنوان کرد: اجلاسیه سرداران، امیران و شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد روز 11 مهرماه به مدت 5 روز در یاسوج با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولان کشوری و میهمانانی از سایر استان‌ها برگزار می‌شود.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیام عزت بخش مقام معظم رهبری به مناسبت حج  گفت: این پیام بار دیگر اندیشه انقلاب را در عرصه بین المللی احیا کرد و به دنیا گفت که انقلاب اسلامی از آرمان‎های خودش در عرصه جهانی حتی اگر بی‌رحمانه هم بکشند دست بر نمی‎دارد.
 
از جابجایی در برخی برنامه ها تابرپایی بیمارستان صحرایی در دهدشت + تصاویر 
ملک‌حسینی با دعوت همه اقشار مردم به مطالعه پیام مقام معظم رهبری به مناسبت حج افزود: با خواندن این پیام مفهوم انقلاب و انقلابی‎گری را از ذهن رهبر عزیزمان برداشت خواهیم کرد.
وی عنوان کرد: بنیاد زائر با هدف زیارت استان‎های کم‎تر برخوردار شکل گرفت ولی استان در این زمینه عقب است و باید تلاش کنیم این عقب افتادگی به سرعت جبران شود.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آموزش و پرورش، سپاه فتح و سایر نهادهای که جامعه هدف گسترده‎ای دارند باید در زمینه تجمیع وجوهات مردمی نقش بسزایی داشته باشند.
 وزیر آموزش و پرورش سخنران ویژه مراسم
 مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: 12 مهرماه وزیر آموزش و پرورش سخنران ویژه اجلاسیه شهدای دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمد است.
هادی زارع‌پور با اشاره به مأموریت و برنامه‌های آموزش و پرورش استان در برگزاری کنگره سرداران و شهدای استان اظهار کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش اجلاسیه شهدای دانش‌آموز را در 12 مهرماه دارد تاکنون 9 جلسه در این زمینه برگزار کردیم.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اقدامات ارزنده‌ای تاکنون به منظور برگزاری اجلاسیه شهدای دانش‌آموز استان برنامه‌ریزی‌هایی داشتیم، گفت: صدور و ابلاغ برای اعضای کمیته‌ها، نصب تمثال شهدای دانش‌آموز به تعداد 463 دانش‌آموز، چاپ کتاب زندگی‌نامه شهدا و طراحی و چاپ اجلاسیه شهدای دانش‌آموز را انجام دادیم.
از جابجایی در برخی برنامه ها تابرپایی بیمارستان صحرایی در دهدشت + تصاویر
زارع‌پور در ادامه با بیان اینکه زمان برگزاری اجلاسیه شهدای دانش‌آموز استان کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد، افزود: بنا بود 14 مهرماه اجلاسیه شهدای دانش‌آموز برگزار شود اما برای اینکه سخنران روز اجلاسیه وزیر آموزش و پرورش باشد تاریخ را به 12 مهرماه تغییر دادیم.
وی به برنامه‌های روز اجلاسیه شهدای دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: برنامه حاملان قرآن، قرائت قرآن، پخش سرود توسط گروه موزیک کنگره شهدا، دل‌نوشته دختر شهید خرسندیان، مداحی مهدی رضایی از جمله برنامه‌های اجرایی روز اجلاسیه است.
وی مجری روز اجلاسیه شهدای دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمد را سیدجواد هاشمی از فرهنگیان بازنشسته و مجری توانمند ملی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه جامعه هدف ما در روز اجلاسیه بیشتر دانش‌آموزان هستند لذا بنا داریم برنامه این روز به مجری‌گری آقای هاشمی باشد که سین برنامه‌ها برای وی ارسال کردیم.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از حضور هزار و 500 دانش‌آموز در اجلاسیه شهدای دانش‌آموز خبر داد و بیان کرد: از این تعداد هزار دانش‌آموز دختر و 500 دانش‌آموز پسران هستند.
زارع‌پور در پایان سخنان خود با بیان اینکه بنا بود تئاتر روز اجلاسیه دانش‌آموز را آموزش و پرورش گچساران اجرا کنند، گفت: به دلیل تعطیلی مدارس در این ایام متأسفانه تمرین لازم صورت نگرفته که در صورت تأیید اعضای شورا اجرای تئاتر را به کانون شهید رجایی یاسوج واگذار کنیم.
 برپایی بیمارستان صحرایی در دهدشت
 سید هوشنگ رحیمیان با اشاره به وظایف و برنامه‌های محوله به حوزه بهداشت و درمان استان در برگزاری کنگره سرداران و شهدای استان اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون برنامه‌ها در این حوزه به خوبی پیش رفته است.
دبیر کمیته بهداشت و درمان اجلاسیه سرداران و شهدای کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه به منظور تعامل و ارتقاء کیفیت برنامه‌های خوبی را آغاز کردیم، گفت: امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی تمامی نهادها و ارگان‌ها برنامه‌ای در خور شأن شهدا برگزار کنیم.
وی ادامه داد: در ابتدای هفته جاری همایش پدافند غیرعامل با حضور 250 نفر از پرستاران، پزشکان و پیراپزشکان استان را داشتیم که در آن همایش بر برگزاری و همراهی جامعه پزشکی با دست‌اندرکاران کنگره ملی شهدا تأکید شد.
رحیمیان با بیان اینکه در نمایشگاه کنگره شهدا کمیته بهداشت و درمان دو غرفه را به خود اختصاص داده است، گفت: در زمان برگزاری کنگره شهدا توزیع بسته‌های بهداشتی، اعزام تیم‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی به مناطق محروم بویراحمد، دنا، باشت و دهدشت خواهیم داشت.
وی در ادامه از دیگر برنامه‌های مهم کمیته بهداشت و درمان کنگره ملی سرداران و شهدای استان را برگزاری بیمارستان صحرایی در دهدشت خبر داد و بیان کرد: آخر هفته دفاع مقدس ششمین بیمارستان صحرایی را در دهدشت برپا می‌کنیم.
دبیر کمیته بهداشت و درمان اجلاسیه سرداران و شهدای کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه آمادگی کامل برای برگزاری کنگره ملی شهدای استان را داریم، گفت: به همین منظور به رؤسای بیمارستان‌های شهید بهشتی و امام سجاد(ع) یاسوج ابلاغ کردیم تا در ایام برگزاری کنگره آمادگی کامل داشته باشند تا در صورت نیاز خدمات بهداشتی و درمانی لازم ارائه شود.
وی با اشاره به برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: بسیج جامعه پزشکی برای محرومیت‌زدایی بهداشتی و درمانی تیم‌های تخصصی و فوق‌تخصص را به مناطق محروم استان اعزام می‌کند.
رئیس بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد همکاری جمعیت هلال‌احمر، کمیته امداد، بهزیستی، انتقال خون، مرکز بهداشت، علوم پزشکی و دیگر دستگاه‌ها در اعزام تیم‌های بهداشتی و درمانی به مناطق محروم را خوب ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم روزی شاهد رفع محرومیت‌های بهداشتی و درمانی در سطح استان باشیم.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار