معاون امور عمرانی استانداری در شورای مسکن مطرح کرد
حاجی زاده : کارکنان دولت با این وضعیت فعلی جزء اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند ، سپاه فتح استان ساخت ۸۴ واحد برای کارکنان خود را آغاز کرده است، لذا کارکنان دستگاه‌ها در اولویت طرح نهضت ملی مسکن باشند و از زمین‌های موجود خود برای خانه دار شدن کارمندان همکاری کنند .
کد خبر: ۱۰۸۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶ 03 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، کیومرث حاجی زاده در نشست شورای مسکن با اشاره به سالروز شهادت سردار سلیمانی از وی به عنوان نماد واقعی مدیریت دیپلماسی و میدان یاد کرد و گفت: انتظار این است که ما که داعیه خدمت گذاری مردم را داریم از سیره و سلوک سردار سلیمانی الگو گیری کنیم.
حاجی زاده افزود: همه شهید سلیمانی را مدافع حق و مظلوم می‌دانند و همه جریان‌های سیاسی حاج قاسم را قبول دارند ضمن اینکه عشق به سلیمانی مربوط به قوم و قبیله و یا دین و مذهب خاصی نیست و هر کس داعیه دفاع از مظلوم دارد یاد سلیمانی را گرامی می‌دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز و در این نشست همه مسائل در مورد مسکن ملی از نقاط ضعف و قوت بیان شد، اما قطعا رویکرد ما باید امیدآفرینی باشد.
حاجی زاده ادامه داد: در خصوص عملکرد استان در حوزه مسکن ملی کار‌های خوبی شده و ما نسبت به استان‌های دیگر در رتبه‌های بالای اقدام قرار داریم.
وی گفت: در برنامه اعلام شده، احداث ده هزار مسکن برای سال اول سهم استان اعلام شده که هم اکنون بالغ بر ۱۱ هزار مسکن شروع کردیم که از ۵ درصد تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند این در حالی است که وضعیت استان ما کوهستانی و مرتع است و تهیه زمین خود مشکلات زیادی دارد.
حاجی زاده افزود: در مقاوم سازی و بازسازی سیل مانسون رتبه اول کشور را داریم که این نشان دهنده حرکت منسجم استان است.
وی در خصوص مسکن ملی توضیح داد: علی رغم رتبه خوب استان در اقدام، اما مشکل اساسی ما جزیره‌ای عمل کردن برخی دستگاه‌ها بود که در این خصوص تلاش کردیم برخی مشکلات حل شود، اما برخی دستگاه‌ها هنوز خوب عمل نمی‌کنند که باید در سریع‌ترین زمان ممکن همکاری کنند.
حاجی زاده گفت: نهضت ملی یک طرح همگانی است و قرار است در این طرح اقشار متوسط و محروم را صاحب خانه کرد لذا باید همه دستگاه‌ها همکاری کنند و هر آنچه که در حوزه کاری آن‌ها است را به بهترین نحو و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند.
حاجی‌زاده در ادامه بر تشکیل شورای مسکن شهرستان‌ها به صورت ماهی یکبار تاکید کرد و گفت : کمیته‌ای جهت شناسایی زمین‌های بلااستفاده در اطراف شهر یاسوج و الحاق آن به مرکز کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون دفتر فنی استانداری تشکیل و با استفاده از ظرفیت راه و شهرسازی مسئله مشکل زمین مرکز استان حل شود.
معاون استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه طرح راه‌اندازی شهر و شهرک جدید برای سرریز جمعیت و ارائه به شورای عالی شهرسازی تهیه شود، افزود: مشکل برق طرح نهضت ملی مسکن شهر دهدشت ظرف مدت ۴۰ روز و شهر گچساران ظرف مدت دو هفته رفع شود.
وی با بیان اینکه کارکنان دولت هم با این وضعیت فعلی جزء اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند، افزود: سپاه فتح استان ساخت ۸۴ واحد برای کارکنان خود را آغاز کرده است، لذا کارکنان دستگاه‌ها در اولویت طرح نهضت ملی مسکن باشند و از زمین‌های موجود خود برای خانه دار شدن کارمندان همکاری کنند، ضمن اینکه دستگاه‌ها گزارش عملکرد مسکن شهرستان‌ها را ماهانه به دفتر استاندار ارسال کنند.
حاجی زاده ادامه داد: در بحث نظارت هم تحت هیچ شرایطی نباید کیفیت را فدای سرعت کرد و این وظیفه نظام مهندسی است و باید هر راهکاری برای نظارت دقیق بر ساخت و ساز‌ها دارد ارائه دهد.
وی گفت: در خصوص مسکن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در خصوص سهم آورده باید قانون مسکن ملی مورد توجه قرار گیرد و این قانون که قانون بالادستی محسوب می‌شود، لحاظ گردد.
حاجی‌زاده با بیان اینکه از عیب و نقص در طرح مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن عبرت بگیریم، خاطرنشان کرد: سرانه آموزشی، فرهنگی و خدماتی در طرح نهضت ملی مسکن دیده شود.
وی در پایان گفت: از اداره کل راه رو شهر سازی انتظار داریم که جدی‌تر پای کار مسکن ملی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار