سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام مطرح کرد : از هر ۱۰۰ نفر ایلامی ۳۵ نفر دارای شغل پایدار هستند.
کد خبر: ۱۰۶۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵ 26 August 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ امین دوست محمدی افزود. : بر اساس فرمول نرخ بیکاری و اشتغال، میزان اشتغال استان در حدود ۱۴۵ هزار نفر است که ۱۰۶ هزار نفر در بخش خصوصی فعالیت دارند.

وی گفت : برای ارتقای بهره وری باید ظرفیت های بخش خصوصی به طور جدی تر استفاده و بخش تصدی گری دولت به بخش خصوصی برون سپاری شود.

دوست محمدی ادامه داد: دولت سیزدهم هنگام شکل گیری با چالش های متعدد و جدی در حوزه اقتصاد مواجه بود که کسری شدید بودجه، ناهمخوانی تراز هزینه و درآمد، حجم بالای نقدینگی و خلق پولی بدون پشتوانه، افزایش ۶۰ درصدی در سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ در بخش هزینه های جاری دستگاه ها و پرداخت حقوق و مزایا، حجم فزاینده بیکاری، رکود اقتصادی از این چالش های اساسی بود.

وی گفت :  بحران موجود در عملکرد بانک ها و موسسات مالی که شکل گیری نوعی بنگاه داری مالی و بروز بحران سرمایه منفی در اقتصاد، تشکیل یک اقتصاد خاکستری و مخفی را در پی داشت که منجر به تقویت پولشویی، تورم، رکود، تزلزل در ثبات قیمت ارزهای ترجیحی، رانت خواری و ویژه خواری در جامعه شد.

 سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام مطرح کرد:  در دولت سیزدهم شناسایی عوامل بی ثباتی در اقتصاد و تلاش برای ایجاد ثبات در اقتصاد، کاهش کسری تراز عملیاتی بودجه، کاهش رشد هزینه های دولت، جلوگیری از رشد بی پایه نقدینگی و خلق پول، کاهش مالیات بر مشاغل اسیب دیده از کرونا، حذف ارز ترجیحی که باعث ثبات اقتصاد می شود، شکل گرفت.

وی بیان داشت : هوشمند سازی فعالیت های ادارات و متناسب سازی تشکیلات بر اساس چارت های تعریف شده اداری باعث جلوگیری از پولشویی اداری و بر هم زدن تراز عملیات بودجه می شود./ع

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار