مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام:
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد مناطق روستایی و شهری این استان فعالیت دارند.
کد خبر: ۱۰۰۸۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰ 10 November 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام‌والمسلمین علی چراغی‌پور در بازدید از کانون فرهنگی و هنری و کتابخانه مهدی موعود(عج) روستای حیدرآباد، بخش سیوان از توابع ایلام به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های مهم کانون‌های مساجد به عنوان پایگاه های مهم فرهنگی توجه به توسعه و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین نسل جوان به ویژه در مناطق روستایی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد مناطق روستایی و شهری این استان فعالیت دارند، تصریح کرد: در این تعداد کانون فرهنگی و هنری ۸۵ باب کتابخانه عمومی با دارا بودن بیش از ۴۰ هزار جلد کتاب فعالیت دارند که در طول سال پذیرای علاقه مندان به کتاب به ویژه جوانان و نوجوانان و اعضای کانون های فرهنگی و هنری هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی و هنری و کتابخانه های عمومی کانون ها در مناطق روستایی نقش مهمی در راستای اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و هنری در این مناطق برعهده دارند، مطرح کرد: توجه مسئولان به مناطق روستایی موجب می‌شود که اعضای کانون های فرهنگی و هنری روستایی با فعالیت ها و برنامه های بیشتری در راستای جذب جوانان به مساجد فعالیت داشته باشند.

چراغی‌پور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ باب کانون فرهنگی و هنری مسجد در مناطق روستایی بخش سیوان ایلام فعالیت دارند، افزود: کانون فرهنگی و هنری مهدی موعود(عج) یکی از کانون های فعال در سطح این بخش و شهرستان ایلام است که در طول سال با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی جذاب، پایگاه و کانون حضور جوانان و نوجوانان این منطقه است.

وی با بیان اینکه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری همواره از فعالیت ها و برنامه های کانون مهدی موعود(عج) حمایت های لازم مادی و معنوی را داشته است، اضافه کرد: این کانون در سال جاری نیز با برگزاری و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در بستر فضای مجازی و شبکه های مجازی با توجه به ایام شیوع کرونا، فعالیت های مناسبی داشته است.

عباس جهانگرد، مسئول کانون فرهنگی و هنری مهدی موعود(عج) روستای حیدرآباد نیز در این دیدار ضمن تقدیر از توجه مدیر و کارکنان ستاد استان به کانون های فرهنگی و هنری، اظهار داشت: برگزاری کلاس های قرآن و ترتیل، حفظ و قرائت قرآن کریم، اجرای طرح تصحیح قرائت اذکار نماز در کانون، برگزاری نمایشگاه کتاب در سطح بخش، برگزاری مراسمات دینی و مذهبی در مناسبت های مذهبی و ملی، فعالیت های کتابخانه ای و حضور اعضا در محل کتابخانه برای مطالعه، برگزاری جشن ملی روز روستا با حضور مسئولان استانی، از جمله برنامه های این کانون بوده است.

وی گفت : با شروع فعالیت کار این کانون، با حضور جوانان و نوجوانان این روستا و همکاری دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان و تعامل هیئت امنای مسجد، روحانیون، دهیار و بخشدار و سایر مسئولان برنامه های فرهنگی و مذهبی در این کانون برگزار شده که مورد استقبال جوانان و نوجوانان قرار گرفته است.

مسئول کانون فرهنگی و هنری مهدی موعود(عج) روستای حیدرآباد یادآور شد: کانون فرهنگی و هنری با حمایت دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام و در سال ۹۳ با حضور مسئولان محلی و استانی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است و ایام کرونای سال جاری نیز برنامه هایی در راستای اطلاع رسانی و مبارزه با کرونا و توزیع بسته های معیشتی در بین نیازمندان به همت اعضای کانون و جوانان روستا برگزار شده است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار