مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام؛
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: مسجد در طراز اسلام و انقلاب اسلامی باید با یک رویکرد فرهنگی، جوانان و نوجوانان را بیشتر به خودش جلب و جذب کند.
کد خبر: ۱۰۰۰۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰ 11 October 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ عمران خودآموز با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مسجد حلقه اتصال مسجد و کانون معنویت با جوانان و نوجوانان هستند، افزود: کانون های فرهنگی و هنری در مساجد به عنوان محور فعالیت های مسجدی به همراه هیئت امنای مساجد، بسیج و پایگاه های مقاومت و سایر نهادهای فعال در مساجد می توانند ماموریت های خود را به انجام برساند.

وی افزود: در شورای فرهنگ عمومی استان طرح ساماندهی فعالیت های فرهنگی مساجد مطرح شد و طی چند جلسه بحث و بررسی در کمیته های تخصصی این شورا و در صحن شورای فرهنگ عمومی، این طرح مصوب شد و ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به عنوان مجری این طرح، مشخص گردید که در استان ایلام یک همگرایی مطلوب بین تمام ارکان مسجد فراهم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در خصوص توجه به کانون های فرهنگی و هنری، ابراز کرد: ما بابد بیش از پیش به نقش و اهمیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد بپردازیم و نقش آنها را به عنوان کانون هایی که می توانند فرهنگ و هنر را در مساجد ترویج و اشاعه دهد، عینیت ببخشیم.

خودآموز یادآور شد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در استان ایلام فراتر از کار فرهنگی و هنری در موضوعات دیگر هم از جمله در بحث اربعین و کمک به خانواده ها و اقشار آسیب پذیر و در بحث کرونا و فرهنگ سازی در مبارزه و پیشگیری از این ویروس منحوس در سطح شایسته ای ورود پیدا کرده اند.

وی بیان کرد: جامعه دینی و مذهبی استان همراهی و تعامل بسیار خوبی با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد نشان داده اند و کانون های فرهنگی و هنری استان نیز طرح محوری که از سوی ستاد کشور ابلاغ شده است خوب درخشیده است و توانسته اند این برنامه ها را به نحو احسن اجرا کند.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام یک شبکه گسترده به هم پیوسته در سطح استان و شهرها و روستاها هستند و انتظار می رود که بتوانند همدیگر را یاری و تعامل کرده و تبادل نظر و تجربه داشته باشند، در طرح فهما و سه شنبه های تکریم و سایر طرح هایی که کانون مساجد داشته اند، باید این طرح ها بومی سازی شده و با استفاده از ظرفیت های بومی و محلی توجه بیشتری به اجرای آنها شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار