مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یک شبکه گسترده به هم پیوسته و فراگیر می‌توانند نقش عمده و اساسی در کاهش آسیب های اجتماعی ایفا کنند.
کد خبر: ۹۴۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ 08 March 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عمران خودآموز در دیدار با مدیر و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد به مناسبت گرامیداشت سالروز ۱۸ اسفند، بیان داشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد محل هم افزایی است که موجب می شود ظرفیت های مختلف در راستای اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و دینی متمرکزشود.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد به نحوی با اقدام و عمل همراه شده است، اظهار کرد: اقدام و عمل کانون های مساجد همان انتظاری است که قانونگذار و شورای سیاستگذاری برای آن مشخص کرده است که بر اساس آن، افراد و جوانانی را در مناطق روستایی و شهری داشته باشیم که همواره در عرصه باشند و به تکلیف خود در عرصه های فرهنگی و دینی عمل کنند.

خودآموز تصریح کرد: در سال جاری با توجه به شیوع کرونا، کانون های فرهنگی و هنری مساجد با سوق دادن فعالیت های خود به سمت و سوی استفاده از بستر فضای مجازی به خوبی توانستند که خود را با شرایط جدید تطبیق دهند و ارزیابی انجام شده از فعالیت کانون های در این شرایط، بسیار مناسب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با تاکید بر اینکه انعطاف پذیری کانون های فرهنگی و هنری مساجد و مدیریت اقتضایی که نسبت به شرایط کرونایی داشتند خود می تواند به الگویی مناسب برای سایر حوزه ها و بخش ها تبدیل شود، گفت: سلسله برنامه های که در سطح کانون های مساجد به عنوان ابلاغی ستاد مرکز و ایتکاری استان برگزار می شود برنامه های بسیار خوبی هستند و امروز کانون هایی از استان ایلام در تراز ملی مطرح شده است که جای قدردانی دارد و انتظار می رود که کانون های فعال و برتر سطح استان تا پایان سال شناسایی شده و از این کانون ها به نحو شایسته ای تقدیر شود.

خودآموز با تاکید بر حمایت و توجه به کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، عنوان کرد: بحث جذب شدن تعدادی از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان آموزشیاران آموزش و پرورش اتفاق بسیار مبارکی است و مهم تر از همه برنامه ریزی برای سال آینده بر اساس تجاربی که امسال کسب شده است، انجام گیرد.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ با برنامه ریزی صحیح می تواند سالی پربار برای کانون های فرهنگی و هنری مساجد باشد، افزود: جامعه امروز به سبب شرایط کرونایی و اقتصادی، دارای آسیب های در حوزه آسیب های اجتماعی، کرونایی و معیشتی است و کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند پناهگاه مردم در برابر این مشکلات باشند و کمک کنند که مشکلات مردم کمتر شود.

خودآموز با اشاره به برخی از آسیب های فرهنگی و اجتماعی در سطح استان، یادآور شد: این آسیب های اجتماعی را تنها با تعامل و کمک همگانی می توان برطرف کرد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یک شبکه گسترده به هم پیوسته فراگیر می توانند نقش عمده و اساسی در این زمینه ایفا کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

بیش از ۲۴ هزار نفر از مردم استان عضو کانون های فرهنگی، هنری مساجد هستند

اجرای طرح ملی ایران قوی در ۳۰۷ کانون در ایلام

مساجد ایلام کانون مقابله مردم با کرونا هستند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار