نماینده حوزه شمالی ایلام در مجلس؛
نماینده حوزه شمالی ایلام در مجلس اظهار داشت: وزارت نیرو مطالبات بحق مردم روستاهای بالادست سد سیمره از توابع شهرستان سیروان را پرداخت کند.
کد خبر: ۱۰۰۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳ 02 November 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛ بسطامی گفت:  سالیان اخیر، مطالعه این سد توسط شرکت آب منطقه ای ایلام صورت گرفته و علیرغم اختصاص ردیف اجرایی و درج در پیوست قوانین بودجه سنواتی، به دلیل عدم تناسب اعتبار مصوب و تخصیص یافته با اعتبار موردنیاز عملیات اجرایی این سد پیشرفت مطلوبی نداشته است.

وی اظهار داشت: سالیانه بیش از ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب باکیفیت از طریق رودخانه مرزی گدارخوش از مرز کشور خارج می‌شود.

بسطامی بیان کرد: باتوجه به اینکه شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران کارفرمای طرح سد و نیروگاه سیمره بخش عمده ای از اراضی و املاک روستاهای موجود در بالادست سد سیمره را تملک نکرده و مطالبات مردم را نیز پرداخت نشده است، باید در خصوص تملک اراضی واقع در محدوده مخزن سد سیمره و پرداخت مطالبات بحق مردم روستاهای بالادست سد سیمره، اقدامات و دستورات لازم انجام شود.

وی ادامه داد: سد گدارخوش دارای مصوبه کمیسیون از سازمان برنامه و بودجه کشور بوده و با توجه به ضرورت تسریع در اجرا این طرح و همچنین نیاز منطقه گرمسیری و فاقد منابع آبی به آب این رودخانه و جلوگیری از مهاجرت مرزنشینان، پیش بینی لازم در خصوص تخصیص اعتبارات متناسب در لایحه بودجه ۱۴۰۱ صورت پذیرد./ع

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار