مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام؛
مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام؛ گفت: مسئولان سد و نیروگاه سیمره بایست به وظایف و تعهدات خود در قبال مردم بالادست و پائین دست سد عمل کنند.
کد خبر: ۹۹۳۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰ 12 September 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ آیت قیصربیگی بیان داشت: برای سال‌ها است که موضوع لغزش زمین و فرونشست روستای تلخاب از توابع شهرستان بدره که بنا به بررسی‌های به عمل آمده توسط کارگروه‌های تخصصی و ذیربط در اثر آبگیری سد و نیروگاه سیمره ایجاد شده، تحت اقدام بوده، اما متأسفانه بدون نتیجه مانده و دچار روزمرگی شده است.

وی گفت: در سیل فروردین ماه ۹۸ در اثر بالا رفتن تراز سد شاهد خسارات فراوان به مناطق بالادست سد بودیم و علی رغم تعهدات وزارت نیرو و سد و نیروگاه سیمره هنوز قریب ۱۰۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مردم باقیمانده و پرداخت نشده است.

قیصربیگی مطرح کرد:در حال حاضر دو موضوع مطرح است، اول بایست احتمال و میزان خطر لغزش، رانش و فرونشست زمین در روستای پایین دست سد سیمره مشخص شود و دوم منشأ اصلی خطر نیز تعیین گردد.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته توسط کارگروه زلزله، رانش و لغزش لایه‌های زمین عامل اصلی ایجاد خطر در روستای تلخاب را آبگیری سد و نیروگاه سیمره عنوان داشته است و بر این اساس مسئولان امر موظف هستند نسبت به وظایف و تعهدات خود درقبال ایمنی و حفظ سلامت اهالی روستا با قید فوریت اقدام نمایند.

قیصربیگی تصریح کرد: اطلاعات مطالعات ژئوتکنیک که در گذشته توسط عوامل سد و نیروگاه سیمره صورت گرفته است هنوز در اختیار ستاد مدیریت بحران استان قرار نگرفته است و لازم است این اطلاعات ظرف مدت یک ماه در اختیار این ستاد قرار گیرد./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار