به گزارش تابناک ایلام
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان ایلام گفت: 185 نفر بهبود یافتگان اعتیاد در استان ایلام متقاضی کارند که در سال 93 تنها 14 نفر مشغول به کار شدند.
کد خبر: ۹۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳ 22 September 2015
اعتیاد بعنوان فراگیرترین معضل اجتماعی درکشور ومنشأ ومادر سایر معضلات و بزه های اجتماعی این روزها گستره عظیمی از شهر وروستاهای استان ایلام را فراگرفته است .
به گزارش تابناک ایلام،تاکنون درسطح استان برنامه های متعددی از طریق سازمانهای متولی، در امر پیشگیری ومقابله بااین پدیده سوء اجتماعی به مرحله اجرا درآمده است اما نه تنها تاثیر چشمگیری در امر کاهش این بلای خانمان سوز در میان خانواده ها نداشته است بلکه شاهد روند روبه رشد این معضل اجتماعی در سطح روستاها وشهرها هستیم.
یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده است اجرای برنامه های پیشگیرانه نتواند اثرات مثبت خود رادراین راه بگذارد عدم وجود اراده قوی وعزم جدی درافراد درگیردر امراعتیاد ومهمتر از همه وجود سازمانها وادارات متعدد با برنامه های متفاوت در امر پیشگیری ومقابله با اعتیاد وموازی کاری دراین زمینه بوده است.
اما دراین میان سازمانهای مردم نهادی هم وجود دارند که فارغ از روشهای متداول اداری وبدور از بروکراسیهای دست وپاگیر رایج ،بااستفاده از روشهای منحصر بفرد توانسته اند منشأ اقدامات اثرگذاری در این زمینه باشند.
ایجاد انگیزه واراده در معتادان مواد مخدر واقدام داوطلبانه در تبری جستن از این معضل اجتماعی یکی از مهمترین اقداماتی بوده است که توسط سازمانهای مردم نهاد فعال درزمینه ترک اعتیاد به وقوع پیوسته است وماحصل آن نیز چیزی جز بازگشت جمع کثیری از معتادان به دامن خانواده ها وجامعه نبوده است.
اما واقعیت این است که این بازگشت کنندگان به دامن زندگی بدلائل متعددی از قبیل بیکاری هرآن در معرض بازگشت دوباره به روزهای سیاه گذشته قرار دارند ودر صورتیکه تمهیدات لازم دراین زمینه توسط متولیان امر اندیشیده نشود باید منتظر رجعت سیاه آنان باشیم.

رضا صادقیان دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان ایلام در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان مهران گفت  : کار آفرینان ، موسسات و سازمان های مردم نهاد می توانند در زمینه اشتغال به بهبود یافتگان از اعتیاد کمک کنند.
وی اظهار کرد: توزیع و نحوه مصرف انواع مواد مخدر در شبکه های ماهواره ای و مجازی به زبان فارسی یکی از عوامل گسترش مواد مخدر است.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان ایلام ادامه داد: تنها راه مبارزه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در این خصوص به خانواده ها و نوجوانان می باشد.
وی تاکید کرد: دشمنان از طریق راه اندازی شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی به زبان فارسی درصدد ضربه زدن به کشور با اشکال مختلف از جمله چگونگی تهیه ،توزیع و نحوه مصرف انواع مواد مخدر است

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان ایلام خاطرنشان کرد: 185 نفر بهبود یافتگان اعتیاد در استان ایلام متقاضی کارند که در سال 93 تنها 14 نفر مشغول به کار شدند.
دولت وسازمانهای مردم نهاد فعال در امر اشتغال می توانند با بکارگیری  این افراد پر اراده در شرکتها وکارگاههامکمل دیگرسازمانهای متولی ترک اعتیاد درجامعه باشند وضمن جلوگیری ازرها سازی آنان زمینه تشویق وترغیب سایر معتادان مواد مخدر برای بازگشت به دامن جامعه را فراهم نماینداماقطعا  دراین مسیر پرپیچ وخم مشکلات فراوانی وجود دارد که با برنامه ریزی درست ومنطقی میتوان برآنها فائق آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار