مدیرکل امور عشایری استان ایلام:
مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: در بحث خرید دام مازاد عشایر در هفته آینده با هماهنگی و پشتیبانی امور دام نسبت به خرید دام مازاد اقدام خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۸۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ 27 July 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ فرشاد یاسمی تصریح کرد: عشایر استان ایلام با بهره مندی از یک میلیون و ۴۸۰ هزار راس دام نقش مهمی در تولید گوشت قرمز و سایر تولیدات دامی دارد.

وی افزود: عشایر استان ایلام سالانه بیش از هشت هزار تن گوشت به بازارها عرضه می‌کنند ولی در سال جاری خشکسالی‌های کم سابق برای آنها مشکل ساز شده است.

یاسمی با اشاره به مشکلات آبرسانی به عشایر استان، اظهار داشت: ۲۰ تانکر به عشایر مناطق مختلف در استان ایلام آبرسانی می‌کنند آبرسانی به مناطق عشایر مختلف به‌صورت هفتگی یا هر ۱۰ روز یک‌بار انجام و به هر خانوار سه هزار لیتر آب تخصیص داده می‌شود.

مدیرکل امور عشایری استان ایلام اضافه کرد: در بحث تامین نهاده‌های دامی عشایر که سهم استان ایلام از وزارتخانه اخذ شده و ماهیانه بین عشایر توزیع می‌شود.

یاسمی گفت: در بحث خرید دام مازاد عشایر در هفته آینده با هماهنگی و پشتیبانی امور دام نسبت به خرید دام مازاد اقدام خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: ارزش اقتصادی محصولات تولیدی عشایر استان ایلام سالانه ۹۰۰ میلیارد تومان است که با حمایت از آنها می‌توان سرانه تولید این قشر را افزایش داد./ح

 

بیشتر بخوانید

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار