رییس اداره دامپزشکی شهرستان چوار:
سیفی رییس اداره دامپزشکی شهرستان چوار گفت: طرح واکسیناسیون رایگان علیه بیماری بروسلوز (تب مالت) درجمعیت دام سبک و سنگین شهرستان چوار آغاز گردید.
کد خبر: ۹۷۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰ 06 July 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ ظاهر سیفی رییس اداره دامپزشکی شهرستان چوار با بیان اینکه در راستای مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، طرح واکسیناسیون رایگان علیه بیماری بروسلوز (تب مالت) در جمعیت دام سبک و سنگین شهرستان چوار آغاز گردیده، بیان داشت:   در این طرح تمامی جمعیت دام سبک و سنگین شهرستان در مناطق روستایی و عشایری بصورت رایگان علیه این بیماری واکسینه میگردند.

او عنوان کرد: بیماری تب مالت از دام به انسان قابل سرایت میباشد و علائم بالینی آن در انسان بصورت تب و لرز، خستگی، تعریق بدن و... بروز می‌کند.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان چوار  اضافه کرد : از راه‌های پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون به موقع دامها، جوشاندن شیرخام به مدت ۳ تا ۵ دقیقه و تهیه فرآورده‌های خام دامی از مراکز تحت نظارت دامپزشکی میباشد.

سیفی ضمن تبریک روز دهیار به دهیاران پرتلاش از شورا‌های اسلامی روستاه‌ها و دهیاران محترم تقاضای همکاری و مساعدت با اکیپ‌های مایه کوب این اداره جهت تسریع در انجام این طرح شدند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار