کد خبر: ۳۱۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 28 October 2016
رئیس شبکه دامپزشکی چرداول گفت: عملیات واکسیناسیون دام های روستاییان و عشایر این شهرستان در مقابل بیماری تب برفکی با حضور تیم های سیار دامپزشکی آغاز شد.

به گزارش تابناک ایلام؛علی اکبر بگمحمدی روز جمعه اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 450 هزار نوبت سر دام در جهت پیشگیری، کنترل و مبارزه با بیماری های آبله برای دام های گوسفند و بز، تب برفکی گوسفند، گاو، بز و گوساله، PPR گوسفند و بز، بروسلوز گاو و گوساله و هاری واکسینه شده اند.

وی افزود: شبکه دامپزشکی این شهرستان در این مدت هفت فاز اجرایی واکسیناسیون را بصورت رایگان در بخش های تابع اجرا کرده است و این روند تا پایان سال نیز ادامه دارد.

بگمحمدی تاکید کرد: فاز جدید واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در جمعیت گاو و گوساله این شهرستان نیز شروع شده و از حدود هفت هزار راس دام موجود تاکنون بیش از پنج هزار راس واکسینه شده اند و با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع واکسینه کردن مابقی دام ها با شتاب و تلاش نیروهای دامپزشکی در حال انجام است.

رئیس شبکه دامپزشکی چرداول یادآور شد: واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در جمعیت 220 هزار راسی گوسفند و بز در بیش از 156 روستای این شهرستان آغاز شده و از دامداران و دهیاران درخواست همکاری و همراهی با نیروهای این شبکه تا اتمام کامل طرح را داریم.

وی اضافه کرد: عامل اصلی نشان دهنده تب برفکی در گاو ایجاد تاول در داخل زبان و دهان و در دام های سبک نیز لنگیدن حیوان است و دامداران در صورت مشاهده علائم ذکر شده سریعا مراتب را به دامپزشکی و کارشناسان شهرستان اعلام تا در سریع ترین زمان ممکن و حضور در محل نسبت به واکسینه کردن دام های بیمار اقدامات مناسب انجام گیرد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار