مدیر دامپزشکی ایوان گفت:به منظور جلوگیری از بیماری تب برفکی طرح مایه کوبی فراگیر جمعیت دام سبک شهرستان از چهارم آبان و بصورت رایگان قبل از کوچ عشایر به مناطق گرمسیر آغاز شده است.
کد خبر: ۳۱۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶ 25 October 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ فارس جناغ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای جلوگیری از تلفات دامی، 100 هزار راس انواع دام سبک این شهرستان در 2 بخش مرکزی و زرنه علیه بیماری های دامی واکسینه می شوند.


وی افزود: این طرح با 2 اکیپ عملیاتی مجهز و با امکانات کامل از امروز با همکار ی سه نفر در بخش مرکزی و 2 نفر در بخش زرنه در حال اجرا است.

جناغ با بیان اینکه مایه کوبی دام های سبک بصورت رایگان صورت می گیرد، یادآور شد: امسال با پیگیری های مستمر تمام واکسن مورد نیاز شهرستان تامین شده و ذخیره شده است.

وی تاکید کرد: سال گذشته بدلیل در دسترس نبودن به موقع واکسن شاهد شیوع این بیماری، تلفات و زیان های اقتصادی به دامداران بودیم که امسال با مایه کوبی به موقع علیه بیماری تب برفکی از شیوع و انتقال آن جلوگیری می شود.

وی هدف از این اجرای این طرح را ایجاد سطح ایمنی قابل قبول در برابر بیماری تب برفکی در دام های شهرستان دانست و از دامداران خواست همکاری لازم را با اکیپ های دامپزشکی در طول اجرای طرح داشته باشند.

ایوان دارای بیش از 50 واحد و مرکز عرضه مواد خام دامی، یک کشتارگاه دام و یک کشتارگاه طیور است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار