سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق ایلام
سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق ایلام افزود: اگر مصرف برق به همین روال در استان ادامه داشته باشد بدون شک استان در لیست قطعی برق قرار می گیرد.
کد خبر: ۹۷۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵ 27 June 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛ محمد محمدیان شمالی  با اشاره به اعمال برخی خاموشی های در برخی نقاط استان بویژه حوزه شمالی استان بیان کرد: دلیل این امر جلوگیری از اعمال خاموشی های گسترده، طولانی مدت و غیر قابل کنترل است و به همین علت مجبور به اعمال برنامه مدیریت اضطراری بار هستیم چرا که این کار باعث ایجاد توازن بین تولید و مصرف می شود.

وی اظهار داشت:کاهش یک درجه ای کولرهای گازی موجب افزایش پنج درصدی مصرف برق می‌شود، بنابراین درجه مناسب برای این کولرها نیز بین ۲۴ تا ۲۶ است.

محمدیان شمالی ادامه داد: اگر مشترکان در ساعات اوج مصرف (۱۲ تا ۱۸ و ۲۰  تا ۲۳) کولر آبی را روی دور کُند قرار دهند، مصرف برق حدود ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

وی گفت:دستگاه های اداری سهم قابل توجهی در مدیریت مصرف برق در تابستان دارند و با انجام راهکارهای ساده می توان مصرف برق در دستگاه های اداری را کاهش داد لذا همکاری این ادارات ضروری است.

وی بیان داشت: کنترل و تاکید به خاموش کردن سیستم های سرمازا غیر ضرور، روشنایی و لوازم اداری بعد از وقت اداری از جمله این راهکارهاست./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار