مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از طرح ایجاد موزه فرهنگ‌ و هنر این استان خبر داد و گفت: آثار هنرمندان استان در این موزه به نمایش در می آید.
کد خبر: ۹۶۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰ 22 May 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عمران خودآموز عنوان کرد: احداث موزه فرهنگ و هنر یکی از برنامه های این اداره کل در سال جاری است و در این زمینه‌ فراخوان جمع آوری آثار به هنرمندان اعلام شده است.

وی بیان داشت: از جمله آثار نمایش داده شده در این موزه شامل؛ خاطرات کتبی، شفاهی، تصویری و نوشته های پراکنده هنرمندان و نویسندگان، عکس ها، کتاب ها، نشریات ادواری، فیلم، معرفی تلاشگران عرصه فرهنگ و هنر استان، معرفی و حفظ آثار شهدای هنرمند استان، معرفی مسولان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها و استان، اسناد، مدارک، عکس و اطلاعات مربوط به تاریخ فرهنگ و هنر استان در رشته های مختلف و برقراری ارتباط و تبادل فرهنگی با دیگر مراکز فرهنگی، هنری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام تاسیس موزه فرهنگ و هنر را کاری نوین عنوان کرد که بخش قابل توجهی از گذشته فرهنگ و هنر استان را به آینده انتقال و تمامی دستاوردهای هنرمندان را به نمایش می گذارد.

وی افزود: موزه فرهنگ و هنر ایلام علاوه بر اینکه فرصت مناسبی را برای متخصصان و پژوهشگران عرصه فرهنگ و هنر استان فراهم می کند، محل مناسبی برای معرفی چهره های ماندگار فرهنگ و هنر استان است.

خوداموز در پایان پیش بینی کرد این موزه امسال افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواند گرفت./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار