فرمانده انتظامی شهرستان ایلام:
سرهنگ موسوی گفت: حوادث تلخ چهارشنبه آخر سال به سبب غفلت و عدم آگاهی نوجوانان و کودکانی رقم می‌خورد و فرهنگ سازی، موثرترین راه پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری است.
کد خبر: ۹۴۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵ 09 March 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ جمال موسوی فرمانده انتظامی شهرستان ایلام اظهار کرد: حوادث تلخ چهارشنبه آخر سال به سبب غفلت و عدم آگاهی نوجوانان و کودکانی رقم می‌خورد که برای لحظه‌ای شادی کاذب و بدون در نظر گرفتن عواقب آن، جان خود و سلامت دیگران را در بازار خطر به حراج می‌گذارند.

سرهنگ موسوی  بیان داشت: فرهنگ سازی، موثرترین راه پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری است.

وی با ذکر اینکه جشن چهارشنبه سوری بنا به اعتقاد ما ایرانیان مظهر پاکیزگی، زندگی، سلامت و نشاط است، اضافه کرد: اما همین جشن‌ها با آتش افروزی‌های مخرب و انفجار ترقه‌های خطرناک به یک رویداد پر مخاطره و دلهره آور تبدیل شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام، تصریح کرد: بروز سکته‌های قلبی در افراد مسن، سقط جنین در زنان باردار، نابینایی و ناشنوایی از عوارض غیرقابل جبران حوادث مربوط به چهارشنبه سوری است.

سرهنگ موسوی ادامه داد: چهارشنبه سوری از سنت‌هایی است که اگر با توجه به اصول ایمنی و رعایت آن‌ها انجام شود می‌تواند موجب نشاط، همبستگی و همدلی آحاد جامعه شود. والدین و مسولان نیز با هشدار به نوجوانان و جوانان باید آنان را از خطرلات و عوارض وحشتناک بازی با آتش و ترقه و مواد محترقه آگاه کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام با تشکر از اعتماد و همکاری خوب مردم با پلیس با بیان اینکه مصدومان چهارشنبه آخر سال اغلب نوجوانان و جوانان می‌باشند از خانواده‌ها درخواست کرد مراقب فرزندانشان باشند و توصیه‌ها و هشدار‌های پلیسی را جدی بگیرند.

۱. از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی دستی توسط فرزندان دلبندتان اکیدا خودداری کرده و نظارت بر موضوع را جدی بگیرید.

۲. تاکید می‌شود در این ایام نگذارید فرزندانتان از خانه بیرون بیایند که سلامت خانواده‌ها در گرو ماندن در خانه و خانه امن‌ترین مکان برای در امان ماندن از ویروس کرونا می‌باشد.

۳. کسبه و بازاریان محترم در صورت مشاهده فروش مواد محترقه از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ پلیسی به پلیس اطلاع دهند.

۴. مراقب رفتار‌های خطرناک و ناهنجار افراد بوده ودر صورت بروز هرگونه آتش سوزی و حادثه دیگری ضمن حفظ خونسردی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ۱۲۵ تماس بگیرید./ح

 

بیشتر بخوانید

کودکان و نوجوانان بیشترین قربانیان چهارشنبه آخر سال

خانواده ها در چهارشنبه آخر سال مراقب فرزندان خود باشند

کشف 5هزار مواد محترقه در مهران /هدف پليس در آخرين چهارشنبه سال، پيشگيري از حوادث تلخ است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار