با نزديک شدن به چهارشنبه آخر سال تمهيدات لازم براي پيشگيري از ورود مواد محترقه به شهرستان مهران در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۱۹۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹ 14 March 2016

فرمانده انتظامي شهرستان "مهران"از کشف 5هزار مواد محترقه در بازرسي از يک منزل مسکوني خبر داد.

سرهنگ "محسن کشتکار "درگفتگو با خبرنگار ما، با اعلام اين خبر بيان داشت: با نزديک شدن به چهارشنبه آخر سال تمهيدات لازم براي پيشگيري از ورود مواد محترقه به شهرستان مهران در دستور کار قرار گرفت.

وي گفت:در پي اخبار واصله مبني بر نگهداري مواد محترقه در يک منزل مسکوني سريعا يک تيم اطلاعاتي جهت بررسي موضوع اعزام تا صحت و سقم موضوع احراز شود.

سرهنگ " کشتکار "افزود :پس از اطمينان از وجود مواد محترقه با کسب مجوز قضائي نسبت به ورود به منزل اقدام که در بازرسي تعداد 5 هزار مواد محترقه کشف و ضبط و يک نفر نيز در اين راستا دستگيرشد.

اين مقام انتظامي ادامه داد:انتظامي شهرستان مهران از فردا براي برخورد با افرادي که اقدام به آتش سوزي و انفجار مي کنند به حالت آماده باش در سطح شهرستان فعال مي شوند.

فرمانده انتظامي شهرستان مهران در پايان از شهروندان خواست تا فرزندان خود را براي حفظ سلامت خودشان در چهارشنبه سوري کنترل نمايند.

هدف پليس در آخرين چهارشنبه سال، پيشگيري از حوادث تلخ است

سردار دولتي در اين باره بيان داشت: پليس ايلام با انجام اقدامات پيشگيرانه سعي در به حداقل رساندن خطرات و مشکلات شب چهار شنبه آخرسال دارد.

وي افزود: متاسفانه در سال هاي اخير با استفاده از مواد محترقه و منفجره در اين روز در برخي از مناطق کشور شاهد بروز اتفاقات دلخراش و ناگواري بوده ايم و همچنين عده اي از اراذل و اوباش به بهانه اجراي مراسم اين شب، ايجاد مزاحمت و نا امني به طرق مختلف باعث سلب آسايش و امنيت شهروندان مي شوند.

اين مقام مسئول در ادامه به اقدامات پليس در اين روز اشاره کرد و گفت: پليس با انجام يکسري عمليات پيشگيرانه سعي در جلوگيري از بروز هرگونه اتفاق ناگواري دارد.

وي افزود: پليس در نظر دارد با پوشش اطلاعاتي با هرگونه بي نظمي با جديت و قاطعيت برخورد کند.

سردار دولتي از خانواده ها خواست با نظارت بر اعمال و رفتار فرزندان خود از بروز هرگونه حادثه دلخراش و ناگوار جلوگيري کنند.

"فرهنگ سازي"، رکن اساسي پيشگيري از جرم در جامعه است

گروه استان ها-ايلام-فرمانده انتظامي استان با اشاره به نقش فرهنگ سازي در پيشگيري از ناهنجاري هاي اجتماعي گفت: آموزش مهمترين راهکار کاهش و مقابله با جرايم است .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار"علي دولتي" اظهار داشت: پيشگيري از وقوع جرايم و آسيب هاي اجتماعي مستلزم همراهي و مشارکت همه اقشار مختلف جامعه با پليس است.

وي ادامه داد: نگاه پليس در تصميم گيري ها و برخورد با آسيب هاي اجتماعي و جرايم رويکردي تعاملي و مشارکتي است.

فرمانده انتظامي استان ايلام با تاکيد بر نقش آموزش و فرهنگ سازي در پيشگيري از وقوع جرم گفت: پليس درخلال مبارزه و مقابله با مظاهر جرم، توان ساير ارگان ها و نهادهاي دولتي و مردم نهاد را به استمداد مي طلبد و از طريق آموزش، هزينه هاي وقوع جرم را کاهش مي دهد.

وي درادامه گفت: با وجود احترام به قانون وحفظ نظم توسط تک تک افراد؛ امنيت، سلامت و نشاط اجتماعي جامعه را فرا خواهد گرفت.

اين مقام مسئول تصريح کرد: تحقق کامل امنيت اجتماعي پايدار در جامعه مستلزم آن است که نگاه افراد به نظم و قانون نگاهي همراه با احترام و حفظ حريم ها باشد.

هدف پليس، رضايتمندي مردم است

فرمانده انتظامي استان ايلام گفت: هدف پليس، رضايتمندي مردم است و براي رسيدن به اين هدف والا بايد تلاشي مضاعف داشته باشيم.

وي تصريح کرد: تلاش همه جانبه پليس در کنترل جرايم، تنگ كردن عرصه بر مجرمان و برقراري امنيت، نيازمند مشارکت و همکاري مردم و ارگان هاي دولتي و غير دولتي با پليس است.

سردار دولتي گفت: فلسفه وجودي نيروي انتظامي تامين امنيت و آسايش فردي و اجتماعي است و به ياري خداوند و تلاش و کوشش شبانه روزي کارکنان و همراهي مردم با افتخار مي توانيم اعلام کنيم که کشور ما جزو امن ترين کشورهاي دنياست.

نگاه به مسائل اجتماعي نبايد امنيتي باشد

سردار دولتي با اشاره به اين که امروز بيشتر موضوع هاي امنيتي ريشه در مسائل اجتماعي دارند،گفت: داشتن نگاه امنيتي به موضوع ها و آسيب هاي اجتماعي، اشتباه است.

وي افزود: هيچ پديده امنيتي در جامعه به وجود نمي آيد مگر اين که يک مسئله اجتماعي در پشت آن وجود داشته باشد.

فرمانده انتظامي استان ايلام گفت: هرچه در برخورد با مسائل و آسيب هاي اجتماعي با رويکرد فرهنگي و علمي کار شود در کفه ديگر ترازو بار انتظامي کاهش پيدا مي کند.

سردار دولتي نگاه پليس به مسائل در جامعه را نگاهي علمي خواند و گفت: بايد از ظرفيت تمام دستگاهها در کنترل آسيب هاي اجتماعي جامعه استفاده شود.

وي گفت: امنيت يک توليد اجتماعي است و مردم بايد با مشارکت و همراهي با پليس در اين راستا گام بردارند.

فرمانده انتظامي استان ايلام افزود: اين تفکر و نگاه بايد در تک تک افراد جامعه نهادينه شود تا بتوانيم به نحو مطلوب، فعاليت هاي انتظامي و امنيتي را انجام دهيم.

تدارک ويژه پليس براي نوروز 95

فرمانده انتظامي استان ايلام گفت: با توجه به نزديکي ايام پاياني سال و آغاز سفرهاي نوروزي، نيروي انتظامي براي اين ايام، طرح ها و برنامه هاي ويژه اي را تدارک ديده است.

وي با اشاره به اين که عمده اين طرح ها و برنامه ها براي پيشگيري از جرايم و تأمين نظم و انضباط اجتماعي است، افزود: آرامش مردم در ايام تعطيلات نوروز از اهداف اجرايي اين طرح هاست.

سردار دولتي با تأکيد بر اجراي طرح هاي ترافيکي در محورهاي مواصلاتي استان ايلام گفت: نيروي انتظامي تلاش مي کند تا با اجراي اين برنامه ها از ميزان مرگ و مير ناشي از تصادفات جاده اي کاسته شود.

وي با اشاره به تشديد فعاليت هاي پليسي در روزهاي پاياني سال جاري گفت: نيروي انتظامي براي ارائه خدمت به مردم در ايام تعطيلات نوروز آماده است.

فرمانده انتظامي استان ايلام افزود: با فعال کردن ايستگاههاي نوروزي، سعي داريم امنيتي قابل قبول را براي مردم دراين ايام فراهم بياوريم.

اين مقام مسئول اظهارداشت: همانند سالهاي گذشته درتعطيلات نوروز پيش رو، نيروي انتظامي استان با بكارگيري تمام امكانات و تجهيزات و با تقويت مراكزانتظامي، حضور پررنگ و موثري در تمام نقاط شهري و روستايي و محورهاي مواصلاتي استان خواهد داشت.

وي حفظ امنيت و آرامش خانواده ها و مسافران نوروزي را اولويت اول پليس در طرح نوروزي نيروي انتظامي خواند و خاطر نشان کرد: مردم با مشاركت و همراهي خود مي توانند دراين زمينه كمك بسيار بزرگي براي ما باشند.

سردار دولتي، استان ايلام را يکي از کم جرم ترين استانهاي کشور خواند و اظهار داشت: بايد در جهت پاکسازي نقاط آلوده و کنترل جرايم سازمان يافته و پيشگيري از ديگر جرايم در کنار هم و با همکاري ديگر سازمانها و نهاد ها و مشارکت اقشار مختلف مردم تلاش کنيم .

وي به کنترل مجرمان سابقه دار در ايام تعطيلات نوروز اشاره و تصريح کرد: با هماهنگي هاي انجام شده با مقام قضائي از اعطاء مرخصي به مجرمان سابقه داري که در زندان به سر مي برند، جلوگيري خواهد شد.

فرمانده انتظامي استان ايلام، حفظ آرامش و امنيت در ايام تعطيلات نوروز را هديه نيروي انتظامي به مردم خواند.

وي از مردم خواست که قبل از شروع تعطيلات نوروز نسبت به رعايت جوانب ايمني و حفاظتي براي منزل خود و کنترل همه جانبه وسيله نقليه اقدام لازم را انجام دهند.

استفاده از توان "همياران پليس و فرهنگياران ترافيک" در نوروز 95

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ايلام گفت: در نوروز 95 از توان همياران پليس، فرهنگياران ترافيک و بازرسان نامحسوس ترافيک استفاده خواهيم کرد.

سرهنگ "نوراله خادم"در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: سالانه در دنيــا، صـدها هــزار نفر در اثر بي احـتياطي و بي توجـهي راننـدگان به قـوانيـن و مقـررات، جان خود را از دست مي دهند و ميليون ها نفر مصدوم نيز در اين حوادث راهي بيمارستان ها و مراكز درماني مي شوند .

وي گفت: ضرر و زيان هنگفت مادي ناشي از حوادث رانندگي و تأثير منفي آن بر اقتصاد كشور و خسارت معنوي غير قابل جبران اين معضل اجتماعي، زنگ خطري براي از بين رفتن هر چه بيشتر سرمايه هاي ملي اعم از مالي و جاني است.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ايلام با اشاره به اين که طرح هميار پليس ويژه دانش آموزان با هدف ارتقاء سطح فرهنگ ايمني ترافيك، تقويت انضباط اجتماعي و كاهش تخلفات رانندگي است، افزود: دانش آموزان كه نقش آفرينان علم و ادب اين سرزمين هستند در آستانه سال جديد همانند سال هاي گذشته، پليس را در اين طرح ياري خواهند کرد.

وي تصريح کرد: فرهنگياران و همياران پليس مي توانند در کاهش حوادث و سوانح ترافيکي نقش مهمي داشته باشند و ضمن احترام به قانون و فرهنگ سازي در عرصه علم و ادب در بهبود رفتارهاي ترافيكي نيز تأثيرگذار باشند.

سرهنگ خادم به نقش معلمان جامعه به عنوان پيشتازان فرهنگي در زنجيره آموزش و فرهنگ سازي همياران اشاره کرد و افزود: اين معلمان عزيز هستند که تحت عنوان فرهنگ ياران ترافيك به روند تكاملي طرح همياران پليس، جامه عمل پوشانده و با ظرفيت ايجاد شده در استقرار نظم و انضباط اجتماعي نقش آفريني مي کنند.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ايلام گفت: اميدواريم با به كارگيري همه ظرفيت ها، همراهي و همدلي مردم خوب استان و دانش آموزان عزيز هميار پليس، شاهد ترافيكي آرام، ايمن و بدون حادثه در سطح استان باشيم.

تعطيلات نوروز را با چهار شنبه آخر سال نسوزانيم

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام با تأکيد بر برخورد قاطعانه پليس با هنجارشکنان از خانواده ها خواست که با نظارت و کنترل بر فرزندان از وقوع حوادث ناگوار در چهار شنبه آخر سال پيشگيري نمايند.

سرهنگ "فردين پيري" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس ، به خانواده ها هشدار داد که در اين ايام مراقب جوانان و نوجوانان در خصوص عواقب ناگوار و اقدام هاي مخاطر ه آميز و استفاده از مواد محترقه آسيب زا باشند تا از بروز حوادث تلخ در چهار شنبه آخر سال پيشگيري شود.

وي با بيان اينکه جامعه محوري و اخلاق مداري يکي از رمزهاي موفقيت نيروي انتظامي است ، گفت: در همين راستا اين فرماندهي نيز مأموريت دارد با بهره گيري از امکانات موجود نسبت به تأمين امنيت و پيشگيري از ايراد خسارت و ايجاد مزاحمت براي مردم برنامه ريزي و اقدام لازم را بعمل آورد .

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام تصريح کرد: خودروهايي که براي مردم باعث ايجاد نگراني و مزاحمت مي شوند تا بعد از تعطيلات نوروز توقيف مي شوند.

سرهنگ پيري با اشاره به پيشينه تاريخي مراسم چهار شنبه آخر سال و سوء استفاده دشمنان از اين موقعيت ادامه داد: گروهک هاي معاند نيز سعي دارند ضمن ايجاد انحراف در اين سنت قديمي ، از اين گونه مراسم به نفع خود بهره گيري نمايند که ضرورت دارد خانواده ها و دستگاههاي دولتي با تلاش و جديت از وقوع هرگونه حادثه ناگوار پيشگيري نمايند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار