مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: در حال حاضر همه شهرهای استان به نسل سوم و چهارم تلفن همراه مجهز هستند به طوری که ضریب نفوذ تلفن همراه در استان ۱۰۶/۹۸ درصد و ضریب نفوذ اینترنت نیز ۸۷/۹۶ درصد است.
کد خبر: ۹۴۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶ 14 February 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛  عباس بیرامی  اظهار داشت: از مجموع ۶۸۰ روستای استان تاپایان سال، ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت مجهز می شوند که از این تعداد ۳۴۶ روستای مجهز شده به اینترنت پرسرعت مربوط به عملکرد دو سال گذشته وزارت ارتباطات است.

وی افزود: پایش شاخص های کمی وکیفی اپراتورهای تلفن همراه در حال حاضر توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت مستمر می پذیرد.

بیرامی یادآور شد: اجرای ۶۰ کیلومتر فیبرنوری در مرزهای چیلات و چنگوله و اجرای بیش از ۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری شبکه اصلی و ۱۲۵ کیلومتر فیبرنوری روستایی، استان ایلام را در برخی شاخص ها همچون ارتقاء شاخص IDI استان به جایگاه ۱۶ کشوری در بین استان های برتر در زمینه پوشش جاده ای و ضریب نفوذ تلفن همراه قرار داده است.

وی با اشاره به چالشهای حوزه ارتباطی استان اضافه کرد: عمده چالش های موجود مربوط به اثرات امواج مغناطیسی سایت های تلفن همراه و سرقت است که در زمینه اثرات امواج مغناطیسی بارها اعلام کرده ایم که هیچگونه زیانی ندارد و در این زمینه تمام استاندارهای لازم در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: سامانه ۱۹۵ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جهت بررسی و پاسخ سریع به مشکلات حوزه ارتباطات که بصورت روزانه پایش می شود، در دسترس مردم است./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار