معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: انتخابات سال آینده شکوهمند و با مشارکت حداکثری برگزار می شود و برای حفاظت از سلامت مردم در مقابل کرونا، افزایش شعب و صندوق های اخذ رای ثابت و سیار در دستور کار دستگاه ها و مسوولان برگزاری انتخابات قرار دارد.
کد خبر: ۹۲۹۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴ 03 January 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد نوذری  در آیین تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان ایلام با بیان اینکه تشویق مردم به مشارکت گسترده در انتخابات سال ۱۴۰۰ از اهمیت وافری برخودار است، گفت: انتخابات آتی باید با حضور همه سلایق و جریان های سیاسی باشد تا حضور و مشارکت و اقبال عمومی نیز بیشتر شود.

در شرایط کنونی افزایش میزان مشارکت عمومی و احزاب و جریان های سیاسی یکی از مهمترین برنامه های مسوولان برگزاری انتخابات سال آینده است.

وی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی جامعه و تشدید تحریم ها و در آستانه برگزاری انتخاباتی مهم در سال ۱۴۰۰، دشمنان نظام و رسانه های معاند سعی در القای فضای ناامیدی و یاس در مردم برای کاهش انگیزه آنها در مشارکت انتخابات دارند.

نوذری یادآور شد: مردم ایلام همیشه جزو استان های برتر کشور در زمینه میزان بالای مشارکت بوده اند و میانگین مشارکت آنها در انتخابات های گذشته بیش از ۷۰ درصد است و کمترین میزان مشارکت آنها مربوط به انتخابات سال گذشته بود که به علت شیوع کرونا این مشارکت به حدود ۶۰ درصد رسید.

نوذری اضافه کرد: چهار فاکتور امنیت، رقابت سالم، سلامت و مشارکت حداکثری از شاخصه های مهم برای انتخابات سال آینده است و رعایت اصل بی طرفی سوی هیات های نظارت و اجرایی در دستور کار قرار دارد.

وی رمز موفقیت استان ایلام در برگزاری انتخابات پرشور در استان ایلام را هماهنگی و همکاری مطلوب بین هیات های نظارت و اجرایی و دیگر دستگاه های مرتبط با انتخابات برشمرد و گفت: برای انتاخابات سال آینده نیز این همراهی ها بیشتر از گذشته خواهد بود.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه در ساختار انتخابات کشور هر همه پرسی از قانون و برآیند مجزایی برخوردار است، یادآور شد: باید یک قانون جامع و یکسان برای انتخابات تهیه شود و برای تصویب نهایی این قانون مجلس با پرهیز از شتابزدگی تمام زوایا و جوانب این قانون را بررسی کند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار