مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص افزایش آمار تلفات مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در این استان، طی این ایام هشدار داد و بر لزوم استفاده درست از سیستم های گرمایشی تأکید کرد.
کد خبر: ۹۲۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ 21 December 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، «کامروز امینی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا بر لزوم استفاده درست از سیستم های گرمایشی تأکید کرد و از هموطنان درخواست کرد با سردتر شدن هوا و نزدیک شدن به فصل زمستان، با رعایت نکات ایمنی و دقت در نصب و به کارگیری سیستم‌های گرمایشی، از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند.
وی با تأکید بر آمارهای پزشکی قانونی کشور گفت: در هفت ماهه سال جاری ۲۹۱ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۲۴۵ نفر بود، ۱۸.۸ درصد افزایش یافته است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تعداد فوتی های ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در این استان نیز طی ۹ ماهه امسال  ۷ مورد بوده است.
امینی تصریح کرد: در هشت ماه سال گذشته نیز ۹ نفر در اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند.
وی بیان کرد: بر اساس سالنامه آماری سال قبل، استان کهگیلویه و بویراحمد در مرگ های ناشی از گاز گرفتگی در جایگاه دوم کشوری نسبت به جمعیت قرار گرفت.
گفتنی است از آنجا که بیشتر مرگ‌های ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در نیمه دوم سال و به ویژه در فصل زمستان اتفاق می افتد مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز است که نسبت به رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی مراقبت لازم را داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار