فرماندار دهلران گفت: عدم توجه مردم به این ویروس سبب شده که روزانه آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان افزیش پیدا کند.
کد خبر: ۹۱۶۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 13 November 2020

به گزارش تابناک ایلام؛مجید عسگرب اظهار کرد: اجرای مصوبات ستاد کرونا لازم اجرا است و تمام دستگاه‌های عضو ستاد بایستی در راستای انجام وظایف محوله پای کار باشند.
وی افزود: با توجه به افزیش تعداد مبتلایان کرونا در شهرستان باید همه ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی پای کار باشند و مردم نیز در بحث سلامت عمومی جامعه احساس مسئولیت کنند.
عسگری اضافه کرد: افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان بسیار نگران کننده است به طوری که آمار بستری‌ها به ۲۶ نفر رسیده و چنانچه شهروندان همکاری نکنند قطعا شاهد افزیش مبتلایان و کمبود امکانات بخصوص در بحث بستری در شهرستان خواهیم بود.
فرمانداردهلران خاطر نشان کرد: مردم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماندن در خانه به کاهش آمار کرونا در شهرستان کمک کنند از شرکت در تجمعات عروسی و عزاداری خودداری کنند.
وی یادآوری کرد: باتوجه به تلاش کادر درمان در شهرستان و استان مبتلایان به کرونا سریع شناسایی می‌شوند و نیاز است افراد مبتلا از تردد در بین مردم خودداری کنند تا زمینه افزایش مبتلایان فراهم نشود.

«غلامرضا منصوری» نیز با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس تا کنون از ۲ هزار و ۱۷ نفر نمونه گیری انجام گرفته شده که از این تعداد ۱۱۲۱ نفربه ویروس کرونا مبتلا بودند، اظهار کرد: افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان بسیار نگران کننده است به طوری که آمار بستری‌ها به ۲۶ نفر رسیده و متاسفانه از ابتدای ویروس کرونا تاکنون ۳۷ نفر از شهروندان بر اثر ابتلا به این ویروس فوت شدند.
ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران ادامه داد: چنانچه شخص یا اشخاصی از شهروندان مشکوک به بیماری باشد، الزاما باید جهت نمونه گیری به مراکز درمانی و بهداشتی محل زندگی خود در شهرستان مراجعه کند تا از انتقال ویروس به دیگر اعضای خانواده جلوگیری شود.
منصوری خاطر نشان کرد: در بحث بیماریابی تمام مراکز و نیروهای شبکه بهداشت در سطح شهرستان آمادگی کامل را دارند و انتظار می‌رود شهروندان در این شرایط حساس همکاری لازم با مراکز درمانی و بهداشتی داشته باشند.
وی افزود: بدون شک افرادی که مبتلا و یا در قرنطینه خانگی هستند نباید در مکان‌های عمومی تردد کنند و چنانچه این افراد بخواهند بدون توجه به بیماری خود در مکان‌های عمومی تردد کنند و سلامت مردم جامعه را با انتشار این ویروس به خطر بیندازند از طریق مراجع قضایی موضوع پیگیری و با افراد متخلف برخورد خواهد شد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار