مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام:
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام، گفت: با افتتاح 18 خانه هلال در هفته دولت، هم اکنون 45 خانه هلال در سطح استان ایلام، فعال است.
کد خبر: ۹۰۶۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 04 October 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ علی‌اصغر علی‌اکبری مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام، گفت: در حال حاضر 45 خانه هلال در سطح استان فعال است، که از این میزان تعداد ۱۸ خانه هلال همزمان با هفته دولت در مناطق روستایی استان، افتتاح شد.

وی افزود: با توجه به حادثه خیز بودن این استان، راه اندازی خانه‌های هلال در سطح روستاها و شهرستان‌های استان ضروری است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام با بیان اینکه خانه‌های هلال باید هدفمند و با هدف ماندگاری فعالیت‌های آن‌ها راه اندازی و فعال شوند، گفت: کیفی بودن تمامی فعالیت‌های خانه‌های هلال از دغدغه‌های اصلی و مهم جمعیت هلال احمر استان است.

علی‌اکبری ادامه داد: از ابتدای مردادماه تا کنون 2 هزار نفر در خانه‌های هلال آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات را فرا گرفته تا در زمان حوادث و سوانح تا رسیدن نیروهای هلال احمر به خود، خانواده و مردم روستا کمک کنند.

وی بیان کرد: در خانه‌های هلال روستایی کلاس‌های آموزش همگانی با تعداد هر کلاس ۱۰ نفر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در چهار رده سنی کودکان( ۸ تا ۱۲ سال) ، نوجوانان( ۱۳ تا ۱۸سال) ، جوانان(  ۱۹ تا ۳۵ سال) و بزرگسالان( بالای ۳۶ سال) برگزار می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام، گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۶ هزار و ۴۴۸ نفر از شهروندان این استان از آموزش‌های همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات بهره مند شدند.

وی بیان داشت: برابر قانون آموزش‌های عمومی و همگانی امداد و نجات وظیفه هلال احمر است که هر ساله با کمک دستگاه‌های اجرایی، NGOها، تشکل‌های مردمی و کانون‌های مختلفی که در سطح استان داریم این آموزش‌ها اجرا می‌شود اما امسال به خاطر محدودیت‌هایی که به خاطر کرونا وجود داشت اغلب آموزش‌های همگانی حضوری به صورت ۱۰ نفره و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بیشتر در فضای مجازی برگزار شد.

علی‌اکبری ادامه داد: هر گروه از مردم، دستگاه‌ها، NGOها و تشکل‌ها در صورت اعلام آمادگی، کلاس‌های آموزش امداد و کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات توسط این جمعیت برای آنها برگزار می‌شود./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار