فرنگی کار اندیمشکی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان در رقابت های جهانی گفت: کار من جنگیدن در میدان کشتی است اما با نادآوری نمی توان کاری کرد.
کد خبر: ۸۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶ 04 September 2015
سعید عبد ولی روز جمعه و پیش از اعزام به رقابت های قهرمانی جهان در آمریکا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: من تعجب می کنم از برخی افراد که می گویند کشتی گیران ایرانی باید هم در وسط تشک بجنگند و هم با داور، چرا که داور وقتی بخواهد کشتی گیری را اذیت کند و ناداوری صورت گیرد به راحتی این کار را انجام می دهد.

سعید عبد ولی از جمله کشتی گیران کشورمان است که دو مرتبه به دلیل ناداوری از رسیدن به حق واقعی خود بازماند.

بازیهای المپیک 2012 لندن برابر حریف فرانسوی در مرحله یک چهارم نهایی و در بازیهای آسیایی 2014 اینچوون کره جنوبی برابر حریفی از کشور میزبان در مرحله نیمه نهایی، داوران با حق کشی و نادآوری نگذاشتند این فرنگی کار خوب کشورمان به حق واقعی خود برسد.

وی اظهار داشت: به هر حال ایرانیها همیشه غیرت و تعصب خودشان را دارند و من نیز تا آخرین لحظه برای سربلندی کشورم تلاش می کنم اما موضوع داوران چیزی است که باید از کشورمان یک نماینده تاثیرگذار در اتحادیه جهانی کشتی داشته باشیم تا از حقمان دفاع کند.

دارنده مدال طلای پیکارهای کشتی قهرمانی سال 2011 استانبول ترکیه در خصوص فن فیتو نیز گفت: فیتو فن اشتباهی نیست و از گذشته هم بوده. در کشتی آزاد گردن و پای حریف را وقتی جفت می کنند، طرف مقابل نمی تواند نفس بکشد و در فرنگی نیز فن فیتو یک دست و گردن است ولی اگر در این فن، مکث زیاد شود به طور حتم خطرناک است اما وقتی به صورت پیاپی و بدون مکث اجرا می شود، خطری نمی تواند داشته باشد.

وی در خصوص شرایط بدنی و روحی و روانی خود نیز گفت: تمرینات بسیار خوب و منظمی را در خانه کشتی زیر نظر کادر فنی و مربیان طی 5 ماه گذشته برگزار کرده ایم و خدا را شکر شرایط بدنی خوبی دارم چرا که تمرینات در آرامش و بدون حاشیه انجام شد و منتظر اعزام به آمریکا و پشت سر گذاشتن مرحله وزن کشی و به سر وزن رسیدن هستیم.

عبد ولی در مورد حریفان جهانی خود گفت: وزن 75 کیلوگرم همیشه از وزن های پرستاره بوده و از همگی آنها شناخت لازم را دارم و تقریبا همه در یک سطح هستند اما کشتی گیران روس و کره جنوبی زیرک و باهوش تر هستند و فرنگی کاران ارمنستان، آذربایجان، دانمارک، آمریکا، صربستان و لهستان هم بسیار خوب هستند.

وی تصریح کرد: کشتی رشته بسیار سنگینی است و از هم اکنون عزم خود را برای مدال طلای المپیک 2016 ریو جزم کرده ام و اکنون تنها هدفم تنها رسیدن به مدال المپیک است.

اعضای تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران برای شرکت در رقابت های قهرمانی سال 2015 جهان و گزینشی المپیک 2016 ریو بامداد امروز(جمعه) راهی شهر لاس وگاس آمریکا شدند.

پیکارهای کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی سال 2015 جهان و کسب سهمیه المپیک 2016 ریو در روزهای 16تا 21 شهریور ماه برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار