کد خبر: ۱۱۶۷۸۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸ 20 May 2024

تابناک خوزستان: پایان اردیبهشت ماه پایان یک ماه معمولی در کشور ایران نبود سامین روز از دومین ماه سال ۱۴۰۳ اتفاقی مهم در کشور رقم خورد همه این اتفاق از انعکاس یک خبر شروع شد خبر کوتاه بود اما به وسعت یک ایران در برگیری داشت. شبکه خبر جمهوری اسلامی ایران خبری را مخابره کرد و نگاه ملت به رسانه ملی دوخته شد بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور به همراه امام جمعه آذربایجان غربی و استاندار آذربایجان دچار سقوط سخت در منطقه ورزقان گردید.

گروه‌های امداد و نجات هلال احمر اورژانس نیروهای زمینی نیروهای مسلح مسئولان کشوری و لشکری و استانی به محل حادثه سریعا اعزام شده و در جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهور بودند،فضای عمومی کشور و مردم بسیار متلاطم نگران شده مراسم‌های برپایی دعای توسل در شهرها و روستاهای کوچک و بزرگ کشور برپا شد.

از حرم خورشید خراسان حضرت امام رضا علیه السلام تا روستاهای دور افتاده در کشور مراسم‌های دعا و نیایش جهت سلامتی خادمان مردم برپا شد جستجو بی‌وقفه ادامه داشت مه آلود بودن هوا، بارش باران تاریکی هوا و ظلمات شب مانع عملیات جستجو نشد تا اینکه متاسفانه صبح امروز خبری غم انگیز ملت ایران را متاثر کرد.

خبر این بود آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

در پی اعلام خبر شهادت رئیس جمهور مقام معظم رهبری پیام تسلیتی را صادر نمودند و رهنمودهای لازم را به مردم و هیئت دولت اعلام فرمودند. و در بیان شخصیت رییس جمهور گفتند رئیسی عزیز خستگی نمیشناخت. در این حادثه‌ی تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد.

همچنین از سوی مقام معظم رهبری ۵ روز در کشور عزای عمومی اعلام شد. در مجامع بین المللی نیز شخصیت‌های برجسته مسئولان مهم سایر کشورها با صدور پیام‌هایی ضمن ابراز همدردی با ملت شریف ایران شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه را تسلیت گفتند در برخی کشورها نیز عزای عمومی اعلام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار