همسر ودخترم مونس تنهایی ها ونوشته های من هستند خوب می دانم که آنها به خاطر من وشغلم از بسیاری از خواسته ها ومطالبات خود گذشته اند تا من بتوانم به راحتی واژها  را کنار هم بگذارم وبه رشته تحریر در بیاورم  چون می دانند از مردم برای مردم می نویسم ! ودلگرم هستن به نوشته های من که واقعیت های را می نویسم .
کد خبر: ۸۸۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲ 06 August 2020

تابناک ایلام مجتبی کاور ::در آستانه روز خبرنگار هستیم بسیاری از مردم ومسئولان چه  به صورت پیامکی وچه چهره به چهره  این روز را تبریک گفتند تبریکی  که من تقدیم میکنم به همسرودخترم ترانه که در این سالها صبورانه همراه من بودند ، بدون کوچکترین اعتراض به شرایط کاری ام ،بدون کوچکترین اعتراض به صدای صفحه کلید که تا پاسی از شب خواب را از چشمان آنها می گیرد تا من بنویسم از آنچه که مشکلات مردم وتلاش مسئولان است .

همسر ودخترم مونس تنهایی ها ونوشته های من هستند خوب می دانم که آنها به خاطر من وشغلم از بسیاری از خواسته ها ومطالبات خود گذشته اند تا من بتوانم به راحتی واژها  را کنار هم بگذارم وبه رشته تحریر در بیاورم  چون می دانند از مردم برای مردم می نویسم ! ودلگرم هستن به نوشته های من که واقعیت های را می نویسم .

امروزمن  برای همسر؛ ودخترم می نویسم چون در طول سال فرصت گفتن ونوشتن برای آنها ندارم ! آنهایی که همیشه روح خسته و پراز اضطراب و استرس من را  با لبخند خود غرق در شادی می کنند تا من توانمند تر از گذشته بنویسم!

آری من این روز را به همه خانواده های خبرنگاران که در همه شرایط از مشکلات معیشتی گرفته تا سختی هایی دیگر که آنها هم به واسطه شغل ما با خود دارند تبریک می گویم تبریک می گویم به همسران وفرزندان خبرنگاران که علی رغم مشکلات این عرصه همیشه درکنار آنها بودند وفضایی را فراهم کردند که آنها بنویستند وصدای کسانی باشند که نمی توانند خواسته ها ومطالبات  خود را مطالبه گری کنند .

 اگر نبود شهادت شهید محمد صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی بدون شک هیچ روزی به نام خبرنگار در تقویم رسمی کشور ما ثبت نمی شد ودرواقع این شهید عرصه رسانه خون‌بهای روزی در تقویم به نام روز خبرنگار شد تا مسئولان ما به یاد تلاش گران عرصه رسانه باشند کسانی که با تلاش های بی وقفه خود سعی در آگاهی بخشی از افکار عمومی دارند بدون آنکه کسی بداند در پس قلم‌ زدن‌های آن‌ها چه سختی و مشقت‌هایی مالی وروحی وجود دارد !

هرساله در آستانه  روز خبرنگار همه مسئولان  ژست حل مشکلات این صنف عظیم دانایی را می گیرند وتنها یک روز بعد از روز خبرنگارآن وعده های پوچ خود را  به دست فراموشی  می سپارند هرچند خبرنگاران هم دلخوش به این وعده ها نبوده ونیستند ! ومسیر کاری وزندگی خود وخانواده را با اندک حق تحریر را سپری می کنند ومیدان اطلاع رسانی را خالی نمی کنند با وعده های بی سرانجام مسئولین!

اکثر خبرنگاران در حین فعالیت خود  خاطرات شیرین وتلخی به همراه خود دارند از تلخی و برخورد مدیرانی که تاب تحمل واقعیت ها را ندارند تا شیرینی بیان مشکلات مردم برای شنیده شدن !

در مدت بیش از یک دهه تلاش در این عرصه آنچه که بر روی کاغذ نگاشتم وبه تحریر در آوردم تنها برای حل مشکلات مردم وتوسعه آبادانی کشورم بوده بدون اینکه تعلق خاطرونگاه سیاسی به موضوعات داشته باشم وآنچه که برایم مهم بوده بیان مشکلات وحل آنها بوده است. هرچند مشقت های فراوان در عرصه پر خطر خبرنگاری وجود دارد مسیری که  از تهدید گرفته تا تعریف ! و هرکجا تهدید بوده جسارت وتوان قلم زدنم برای حل آن مشکل وبیان واقعیت  دوچندان می شد وهرکجا تعریف بود به آرامی نوشته هایم را به تحریر در می آوردم !

 باید عاشق باشی تا خبرنگار شوی،  باید دلبستگی به بسیاری از موضوعات  نداشته باشی که بتوانی خبرنگار بمانی ! باید شهامت نوشتن واقعیت ها را داشته باشی وصدای مردمانی باشی که صدا وخواسته های خود را در سینه دارند

من این روز را به همه خانواده های خبرنگاران که تنها من خبرنگار می دانم چه مشکلاتی را به دوش می کشند تبریک می گویم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار