فارس گزارش می‌دهد
پس از 17 مرداد روز خبرنگار بسیاری از رسانه‌های استان ایلام پیرامون پاره‌ای از عملکرد خانه مطبوعات ایلام نامه‌ای به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نگاشتند.
کد خبر: ۸۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۷ 24 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، 65 نفر از اهالی رسانه‌های استان اعم از مدیران مسئول هفته نامه‌های محلی، سرپرستان روزنامه‌های سراسری، مدیران خبرگزاری‌های استان، مسئول پایگاه‌های خبری، شماری از روسای خانه مطبوعات ادوار، اعضای هیئت رئیسه خانه مطبوعات ادوار، خبرنگاران، سردبیران و ... در نامه‌ای خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام خواستار رسیدگی به عملکرد خانه مطبوعات استان ایلام و تشکیل مجمع شدند.

در این نامه اصحاب رسانه استان ایلام خواستار برگزاری مجمع خانه مطبوعات استان ایلام و پاسخگویی مسئولان امر شدند که تاکنون این خواسته رسانه‌های استان ایلام با وجود گذشت بیش از دو هفته نه تنها عملی نشده و مجمعی برگزار نشده بلکه امضای بیشتر اهالی رسانه را فاقد وجاهت قانونی ناشی از فقدان حضور در مجمع خانه مطبوعات تلقی شده که طرح این مسایل جای تامل دارد و نکته جالب توجه اینکه بیش از 10 نفر از امضا‌کنندگان نامه اعتراضی از اعضای هیئت رئیسه خانه مطبوعات ادوار بوده که فقدان عضویت آنان در خانه مطبوعات و طرح این مباحث از سوی خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جای تامل بیشتری دارد.

از سوی دیگر و بر اساس صورتجلسه‌ انتخابات خانه مطبوعات استان ایلام که ماه‌های گذشته از سوی مسئولان امر تنظیم شده بیشتر امضا‌کنندگان نامه اعتراض‌آمیز، نامشان در آن صورتجلسه وجود دارد و با رای این افراد اعضای خانه مشخص شدند حال در بازه زمانی کوتاهی امضای این افراد فاقد وجاهت قانونی می‌شود.

در این میان نیز یکی از اعضای هیئت رئیسه خانه مطبوعات نیز در اعتراض به رخدادهای اخیر استعفا داده که از سوی هیئت رئیسه خانه مطبوعات استان ایلام پذیرفته نشده و خواستار ابقای این عضو درخواست کننده استعفا شده‌اند.

همچنین به دلیل فقدان پاسخ‌گویی مسئولان امر به درخواست و مطالبه صنفی، رسانه‌های استان ایلام ناچار درخواست و مطالبه خود را با مراجعه به دستگاه‌های مدیریتی ارشد در استان ایلام از جمله معاون سیاسی امنیتی و مدیرکل سیاسی امنیتی بیان کردند که جا دارد از پاسخگویی این عزیزان تقدیر شود.

اکنون نوبت آن رسیده که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در نخستین فرصت ممکن با احترام به درخواست و مطالبه به حق خبرنگاران و احترام به امضا‌های این افراد نسبت به پاسخگویی به رسانه‌های استان ایلام اقدام کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار