فرماندار سیروان:
فرماندار سیروان گفت: طبق پیش‌بینی کارشناسان جهادکشاورزی، امسال ۶ تا ۷ هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵ 19 May 2024
به گزارش تابناک ایلام، محمدباقر شریفی فرماندار سیروان در جلسه کمیته برداشت غلات این شهرستان، گفت: با توجه به بارش‌های مناسب سال‌جاری و مساعد بودن عوامل خاک و همچنین بازدید کارشناسان از محصولات کشاورزی، پیش‌بینی می‌شود بین ۶ تا ۷ هزار تن گندم از کشاورزان توسط ۲ مرکز خرید لومار و کارزان خریداری شود.
 
وی بر ثبت آمار و اطلاعات دقیق کشاورزان در سامانه جامع پهنه‌بندی توسط کارشناسان جهادکشاورزی تأکید کرد و افزود: به منظور رضایت مردم از نحو خرید محصولات کشاورزی باید عوامل تشخیص و ذیحساب به صورت تمام وقت در محل مراکز خرید حضور داشته باشند.
 
فرماندار سیروان با اشاره به اینکه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی شهرستان همچون سال گذشته در هنگام برداشت محصولات کشاورزی نهایت همکاری در تحویل سوخت به ماشین‌آلات کشاورزی داشته باشد، ادامه داد: کمبود سوخت ماشین‌آلات کشاورزی پذیرفتنی نیست و باید در این فصل، سوخت مورد نیاز آنها تأمین شود.
 
شریفی خاطرنشان کرد: ثبت سریع و دقیق اطلاعات مربوط به فرآیند خرید تضمینی گندم در شهرستان جهت دریافت سریع مطالبات کشاورزان و این قشر زحمت‌کش می‌تواند موجب رضایتمندی آنان شود.
 
همچنین سعیدرضا کریمیان سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: ماموریت جهادکشاورزی بسیار سنگین و گسترده بوده و انتظارات مردم هم به تناسب این موضوع خیلی بالا است، کشاورز انتظار دارد در مرحله اول کاشت مجموعه ترویجی تا پایان برداشت در کنار آنها باشد.
 
وی افزود: مجموعه جهادکشاورزی با این نگاه و این رویکرد بداند که حجم کاری سنگینی دارد و با پشتکار و تلاشی که همکاران آن دارند، امسال عملیات برداشت به نحو احسن انجام شود.

در ادامه این نشست، اصغر باباخانی مدیرکل اداره غله استان ایلام گفت: براساس ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی، امسال اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان‌ها با همکاری سازمان تعاون روستایی مسئول و مجری خرید گندم در سراسر کشور هستند.

وی افزود: در حوزه خرید گندم ۲ مقوله وجود دارد که یکی از آنها سیلوهای بخش خصوصی و دیگری مراکز خرید تعاون روستایی‌ها است.

مدیرکل اداره غله استان ایلام با بیان اینکه ثبت اطلاعات کشاورزان باید با سرعت و دقت لازم صورت پذیرد، ادامه داد: در سطح شهرستان سیروان ۲ مرکز خرید تعاون روستایی برای انجام فرایند خرید گندم آماده است.

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار