به گزارش تابناک ایلام
داد زیادی از خبرنگاران ایلامی که اکثریت این قشر در استان ایلام را نیز تشکیل می دهند با امضاء و ارسال نامه ای برای مدیرکل ارشاد اسلامی ایلام خواستار تشکیل مجمع عمومی این اداره کل جهت بررسی موضوع انحلال هیآت مدیره و برکناری اعضای آن شدند.
کد خبر: ۷۶۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 15 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،در این نامه که به امضاء شصت و چند نفر از خبرنگاران عضو خانه مطبوعات ایلام رسیده است ضمن انتقاد به عملکرد ضعیف و تخلفات هیأت مدیره آن در خواست شده است که در سریع ترین زمان ممکن به این شکایت رسیدگی و در خصوص ابقاء یا برکناری اعضای این هیأت تصمیم گیری نمایند.
یکی از موارد ی که در این نامه به عنوان عملکرد ضعیف و تخلف اعضای خانه مطبوعات به آن اشاره شده است برگزاری جشنواره پر حاشیه خانه مطبوعات در روز خبرنگار بوده که قبلا نیز با اعتراض خبرنگاران ایلامی مواجه شده بود.
جشنواره مطبوعاتی خبرنگاران همچنان چالش  خانه مطبوعات ایلام
در این زمینه آمده است بررسی سوال برانگیز بیش از 400 اثر خبرنگاران ایلامی این جشنواره در یک روز و در یک فرایند زمانی کوتاه یکروزه امری خیرکارشناسی و نیازمند پاسخگویی است.
در این نامه همچنین آمده است: انتخاب بازپرس خانه مطبوعات به عنوان داور جشنواره و نیز انتخاب اعضای هیآت مدیره خانه مطبوعات به عنوان برگزیده جشنواره که خود نیز دبیر و از عوامل برگزاری جشنواره بوده اند تخلف و سوال برانگیز است.
ابهام در عملکرد مالی خانه مطبوعات از نظر درآمد و هزینه از دیگر موارد شکایت خبرنگاران ایلامی در این نامه بوده به شکلی که صریحاً اعلام شده است: عملکرد خانه مطبوعات از نظر درآمدی و هزینه ای چندان شفاف نیست و هر از گاهی در فضاهای مجازی و محافل مختلف، خبرهای سوال برانگیزی از عملکرد آنان منتشر می شود که ضرورت دارد همکاران عضو خانه مطبوعات، در این خصوص نیز مستند و مستدل شفاف سازی کنند تا بیش از این اذهان خبرنگاران مشغول نشود و به رسالت رسانه ای خود بپردازند.
عدم دعوت از خبرنگاران و دعوتهای سلیقه ای جهت مراسمات مختلف از دیگر موارد این نامه و اتهامات خانه مطبوعات بوده و در این زمینه گفته شده است: در برنامه هایی که خانه مطبوعات بانی و مجری است، متاسفانه دعوت ها بر مبنای برخی حب و بغض های شخصی، حزبی و جناحی صورت می گیرد این در حالی است که رسالت و وظیفه خانه مطبوعات امری کاملاً صنفی است و این گونه جبهه گیری های غیر معقول هیچگونه محلی از اِعراب ندارد و خانه مطبوعات بایستی در خدمت همه خبرنگاران عضو از هر طیف و حزب و گروهی باشد نه عده ای بخصوص!!!
سرنوشت مبهم دریافت کمک 300 میلیون ریالی خانه مطبوعات از شهرداری ایلام
یکی دیگر از مواردی که هیآت مدیره خانه مطبوعات از طریق این نامه در معرض اتهام قرار داده است دریافت کمک مشکوک 300 میلیون ریالی از شهرداری ایلام بوده که ظاهراً بابت هدیه به خبرنگاران دریافت شده اما عملا به خبرنگاران پرداخت نشده است. که در این خصوص نیز در این نامه آمده است: شفاف سازی منطقی و متقن در خصوص اخذ وجه از دستگاه های مختلف دولتی و خصوصی به ویژه دریافت چک 300 میلیون ریالی از شهرداری ایلام به عنوان هدیه روز خبرنگار و عدم ارائه آن به خبرنگاران و شائبه هزینه آن در راستای دیگر برنامه ها.
در ادامه این نامه تصریح شده است: سوق دادن خانه مطبوعات به سوی موضع گیری های خاص سیاسی در حالیکه برمبنای نص صریح اساسنامه، خانه مطبوعات تشکلی کاملاً صنفی است و بایستی در حدود اختیارات و وظایف صنفی خود عمل نماید.
دریافت امکانات رفاهی به نام خبرنگاران به کام دیگران
جذب برخی امکانات و و سایل رفاهی از نهاد ها برای استفاده خبرنگاران عضو خانه مطبوعات در حالیکه بیشتر همکاران خبرنگار تا کنون از این امکانات و وسایل جذب شده هیچ بهره ای نبرده اند و به شدت از این موضوع گلایه دارند و نیز
موضع گیری برخی از اعضای خانه مطبوعات در رسانه ها و جلسات رسمی و غیر رسمی به سود دولت و جریانات سیاسی خاص برخلاف نظر و تایید همه اعضاء و همچنین عدم توجه چشمگیر به شأن، جایگاه، ظرفیت، پتانسیل و عملکرد خبرنگاران شهرستانی و نادیده گرفتن خدمات و زحمات آنان از دیگر موارد مطرح شده توسط خبرنگاران بوده که از مدیریت ارشاد اسلامی ایلام خواسته شده است این موارد را به جد پیگیری نمایند.
به گزارش کردپرس چند ماه پیش نیز اعضای خانه مطبوعات ایلام بخاطر تبعیض در پرداخت مبالغ عیدی به خبرنگاران ایلام و ارقام متفاوت در این زمینه و مواردی دیگر از این نوع  مورد اعتراض خبرنگاران قرار گرفته بودند.با ارسال این نامه به اداره کل ارشاد اسلامی ایلام و عنوان شدن این فهرست اتهام به اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات ایلام که تنها چند ماه از فعالیت آنان سپری شده است باید منتظر ماند اداره کل ارشاد ایلام در نشست فوق العاده خود چه تصمیم سرنوشت ساز و حساسی در این باره خواهند گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار