ایلام درهفته ای که گذشت
ایلام درهفته ای که گذشت "عنوان بسته خبریست که به اخبار وقایع واتفاقات سیاسی وفرهنگی واجتماعی استان ایلام در هفته ای که گذشت می پردازد
کد خبر: ۶۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶ 24 July 2015
ایلام درهفته ای که گذشت "عنوان بسته خبریست که به اخبار وقایع واتفاقات سیاسی وفرهنگی واجتماعی استان ایلام در هفته ای که گذشت می پردازد
تشکیل مدیریت بحران درزاگرس/سفرجانشین ناجا به ایلام/یادواره شهید داریوش رضایی نژاد/افتتاح پروژه برقی درمورموری/لایروبی چشمه ها وآبشخورها درآبدانان/سارق لوزام خودرو دردام پلیس/غرق یک جوان در رودخانه سیمره/بارش تابستانه درایلام/مهارآتش سوزیهای سیروان/انهدام سه باندتوزیع موادمخدردرایلام/راه اندازی دبیرخانه دائمی جایزه ادبی درایلام/دعوت بسکتبالیست ایلامی به تیم ملی/افزایش اهدا خون درایلام/احداث ساختمان دامپزشکی سیروان/ثبت روز ایوان درتقویم دفاع مقدس/واگذاری زمین به فارغ التحصیلان بخش کشاورزی دردهلران/برگزاری نشست انتخاباتی درایلام/راه اندازی بیمارستان تامین اجتماعی درمهران


تشکیل مدیریت بحران درزاگرس
نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در مناطقی که احتمال آتش سوزی وجود دارد به ویژه در زاگرس میانی باید قرارگاه هایی در فصل گرم سال به وجود آید که این قرارگاه ها درساعات اولیه حادثه، آتش سوزی را مدیریت کرده و از گسترش آن جلوگیری کنند که متاسفانه این مورد در حال حاضر به دلیل ضعف مدیریتی و نبود زیرساخت‌ها وجود ندارد.

                                ***********************
سفرجانشین ناجا به ایلام
سردار مومنی گفت:
با هدف بازدید از مرزهای غربی و بررسی امنیتی منطقه وارد استان ایلام شده که خوشبختانه با آمادگی و هوشیاری همه نیروهای امنیتی و انتظامی امنیت بسیار خوبی در مرزهای استان ایلام حاکم است.

جانشین فرماندهی انتظامی ناجا با اشاره به تشکیل قرارگاه اربعین و بررسی زیرساخت‌های مربوط به این قرارگاه گفت: در سال گذشته جمعیت میلیونی از مرز مهران به عتبات اعزام شدند و با توجه به محدود بودن زیرساخت‌ها و فقدان پیش‌بینی برای چنین شرایطی مشکلاتی برای زائران عزیز به وجود آمد.

                         ***************************

یادواره شهید داریوش رضایی نژاد

یادواره شهدای آبدانان وسالگرد شهادت شهید داریوش رضایی نژا درشهرستان آبدانان برگزارشد.محمدرضا مروارید روز پنجشنبه در آیین چهارمین سالگرد شهادت شهید داریوش رضایی نژاد و یادواره گرامیداشت210 شهید شهرستان آبدانان اظهار کرد: شهید رضایی نژاد با استمداد از معارف قرآن و تحمل مشقات زیاد به مدارج عالیه علم و دانایی رسید و با ابتکار و خلاقیت خود زمینه توانمندی جمهوری اسلامی در موضوع انرژی صلح آمیز هسته ای را محیا کرد.

                     ******************************

افتتاح پروژه برق رسانی  درمورموری

این پروژه از سال 91 بااعتباری بالغ‌بر 50 میلیارد ریال شروع‌شده و با برقراری 2 هزار و 200 انشعاب برق، زمینه بهره‌مندی بیش از 10 هزار نفر جمعیت شهری و روستایی بخش کلات مورموری و روستاهای تابعه از نعمت برق فراهم‌شده است.

تقویت ولتاژ برق منطقه مورموری و روستاهای تابعه و پایداری شبکه از نظر کاهش قطعی برق از مزایای این طرح است

                 *********************************
لایروبی چشمه ها وآبشخورها درآبدانان

با مشارکت همیاران افتخاری و نیروهای داوطلب مردمی 15 مورد از چشمه ها و آبشخورهای حیات وحش در شهرستان آبدانان با استفاده از امکانات شخصی و با تحمل مشقات سخت و طی مسیرهای طولانی در مناطق کبیر کوه، دینار کوه، شلت، طلور، سرکوهه و گرازان لایروبی و اصلاح شده است.

                **********************************
سارق لوزام خودرو دردام پلیس

یک سارق حرفه ای لوازم داخل خودرو در اجرای این طرح دستگیر شد که به 10 فقره سرقت اعتراف و همچنین پنج سارق و مالخر دیگر نیز دستگیر که پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی و روانه زندان شدند.

           **************************************


غرق یک جوان در رودخانه سیمره

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیروان  گفت: این جوان اهل روستای قاضی خان از توابع بخش مرکزی شهرستان سیروان دیروز به علت آشنا نبودن با فنون شنا در رودخانه سیمره غرق شد
  
            **************************************

بارش تابستانه درایلام

طبق پیش بینی های هواشناسی استان ایلام، بارش باران در بعضی از نقاط مختلف استان به وقوع  پیوسیت که در مناطق مختلف استان بتعث جاری شدن سیلاب شد

در شهرستان ملکشاهی در و روستای بولک بارش باران منجر به جاری شدن سیلاب در این منطقه شده است.جاری شدن سیلاب در این روستا منجر به خسارت به روستا و کشاورزی منطقه شده است.

              ************************************

مهارآتش سوزیهای سیروان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: به محض اطلاع از این آتش‌سوزی زمینه مهار آن توسط نیروهای مردمی، بسیج و نیروهای انتظامی و این دستگاه اجرایی و ... فراهم شد.

            ***************************************

انهدام سه باندتوزیع موادمخدردرایلام

سردار علی دولتی گفت: طی یک سری عملیات موفقیت آمیز طی روزهای قبل و با کار اطلاعاتی و عملیاتی سه باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان‌های کرمانشاه، لرستان و اصفهان که قصد ورود مواد مخدر به استان ایلام را داشتند، منهدم شد.

           **************************************

راه اندازی دبیرخانه دائمی جایزه ادبی درایلام


محمدعلی قاسمی گفت: راه اندازی دبیرخانه دایمی جایزه ادبی ایلام در سطح ملی امسال در دستور کار این مرکز فرهنگی و هنری قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در این زمینه برنامه ریزی و اقدامهای لازم انجام گرفته و امسال بصورت رسمی این دبیرخانه در مرکز استان افتتاح میشود ادامه داد: فراخوان نخستین دوره جایزه ادبی ایلام در آینده نزدیک منتشر میشود.

                     ************************************

دعوت بسکتبالیست ایلامی به تیم ملی

برای حضور در این اردو، سرمربی تیم ملی جوانان 22 بسکتبالیست جوان را به اردوی این تیم دعوت کرده که نام «سید جعفر حسینی‌نیا» بسکتبالیست ایلامی نیز در بین آنها به چشم می‌خورد

                       **********************************

افزایش اهدا خون درایلام

مجید زینلی بااعلام این خبرگفت: در ماه مبارک رمضان در استان ایلام حدود ۹۰۰ واحد خونی اهدا شده که این میزان در مقایسه با سال قبل پنج درصد افزایش یافته است.

                  *************************************

احداث ساختمان دامپزشکی سیروان

وهاب پیرانی در آیین کلنگ‌زنی ساختمان دامپزشکی شهرستان سیروان گفت: این شهرستان یکی از قطب‌های پرورش دام و طیور بوده و شغل بیشتر مردم آن دامپروری است، لذا به منظور حفظ و حراست از سرمایه عظیم دام، طیور و آبزیان باید با احداث و تکمیل ساختمان آزمایشگاه دامپزشکی سیروان خدمت‌رسانی به این قشر زحمتکش بیشتر و بهتر صورت پذیرد.

                     **********************************


ثبت روز ایوان درتقویم دفاع مقدس

علی محمد رشیدی گفت: پس از ثبت این روز در تقویم وزارت دفاع در صدد ثبت رسمی آن در تقویم بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و سپس تقویم رسمی کشور هستیم تا هموطنان ایرانی از وقوع این حادثه آگاهی پیدا کنند.


                    ***********************************

واگذاری زمین به فارغ التحصیلان بخش کشاورزی دردهلران

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دهلران از سیر مراحل واگذاری یک هزار و 700 هکتار اراضی کشاورزی به فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

                   ************************************


برگزاری نشست انتخاباتی درایلام

محمدرضا مروارید در نشست ستاد انتخابات استان اظهار کرد: مشکلات زیرساختی در شهرستان ها و روستاهای استان که فاقد شبکه فیبر نوری، نقاط کور آنتن دهی و عدم امکان استفاده از تجهیزات مناسب برای برگزاری انتخابات آنلاین هستند، باید در اولویت قرار گرفته و نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام شود

                  ************************************

راه اندازی بیمارستان تامین اجتماعی درمهران

مهیار سلیمانی گفت: با توجه به اینکه شهرستان مهران یکی از شهرستانهای مهم و مرزی استان ایلام بوده و روزانه شاهد تردد هزاران زائر است، ساخت بیمارستان تامین اجتماعی در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

                  **************************************




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار