توضیحات تاجگردون در مورد پاداش نجومی و بازگشت به کار برخی مدیران:
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه به وزرا تاکید کردم که بازنشستگان را مجددا به کار بازنگردانند، تصریح کرد: به وزرا عنوان کردم که در غیر اینصورت مجلس قوانینی را تصویب می کند که کار را بدتر می کند.
کد خبر: ۶۱۲۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 29 May 2018
چند مدتی است که بحث از یک تخلف در پرداخت پاداش بازنشستگی قبل از سال نو و برگشت به کار همان مدیران در سال جدید مطرح است که البته واکنش های زیادی را هم به همراه داشته است .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دیوان محاسبات کل کشور از وضعیت مدیرانی که در سال96 خود را بازنشسته کرده و پس از دریافت پاداش‌های پایان خدمت کلان، دوباره به سر کار برگشته‌اند، به مجلس گزارش داده است. در این گزارش اسامی مدیرانی که در سال96 بیش از 300میلیون تومان پاداش پایان خدمت گرفته ولی با استفاده از خلأهای قانونی دوباره صندلی‌های مدیریتی را اشغال کرده‌اند، ذکر شده است. فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: این مدیران در ذیل افرادی بودند که از استثنائات قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان استفاده کرده‌اند. بیشتر این مدیران در سال96 به‌صورت خودخواسته بازنشسته شده و در سال 97دوباره به‌کار برگشته‌اند. دلیل درخواست این مدیران برای بازنشسته‌کردن خودشان آنچنان که فیاض شجاعی می‌گوید، محدودیتی بوده که در بودجه سال 97برای پرداخت پاداش‌های پایان خدمت درنظر گرفته شده بود. در قانون بودجه97، سقف پرداخت پاداش پایان خدمت 7برابر حداقل حقوق درنظر گرفته شده بود اما تا قبل از سال97سقف دریافتی برای پاداش پایان خدمت لحاظ نشده بود و مدیران می‌توانستند با پاداش‌های نجومی نیز بازنشسته شوند.

وی می‌گوید: تعداد افرادی که در سال 96با پاداش‌هایی زیر 300میلیون بازنشسته شده و دوباره به‌کار برگشته‌اند زیاد است، اما تعداد افرادی که پاداش بالای 300میلیون گرفته‌اند 11نفر است. به گفته وی یکی از مدیران بالای یک میلیارد تومان پاداش پایان پایان خدمت دریافت کرده است.
 
هم پرداخت ها قانونی بود هم برگشت به کار مدیران
از طرف دیگر رییس کمیسیون بودجه مجلس، توضیحاتی پیرامون بازگشت مجدد برخی مدیران به کار که در پایان سال ۹۶ بازنشسته بودند، ارائه کرد.

غلامرضا تاجگردون در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ارائه گزارش دیوان محاسبات درباره پاداش پایان خدمت مدیران بازنشسته در پایان سال 96 به کمیسیون بودجه، گفت: براساس گزارش ارسالی تمامی پرداخت ها به این مدیران قانونی و حتی بازگشت این افراد به کار نیز قانونی بوده است.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: نکته مهم در این پرداخت ها و بازگشت به کارها این است که با توجه به اینکه در شرایط کنونی هدف قانون گذار ورود خیل افراد پشت صف ورود به پست های مدیریتی است، دولت و سه وزارتخانه ای که بازنشستگان را مجدد به کار بازگرداندند، اقدام صحیحی انجام نداده اند.

مجلس اقداماتی انجام خواهد داد که شاید منطقی نباشد

وی با اشاره به موضع گیری مجلس در برابر این رفتارها، ادامه داد: این رفتارهای خاص سبب شده که مجلس اقداماتی انجام دهد که شاید از لحاظ منطقی صحیح نباشد همانند طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان که در واکنش به رفتار دولت بود.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: این رفتارهای دولت ممکن است برخی ظرفیت های قوه مجریه را حذف و آنها را از این پتانسیل ها بی بهره کند.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه به وزرا تاکید کردم که بازنشستگان را مجددا به کار بازنگردانند، تصریح کرد:  به وزرا عنوان کردم که در غیر اینصورت مجلس قوانینی را تصویب می کند که کار را بدتر می کند، لذا طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان نیز بازتاب هیمن اقدامات دولت در بکارگیری بازنشستگان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار