کد خبر: ۵۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۵ 11 July 2015
مدیر کل بهزیستی استان در نشست این هفته شورای بانک ها که در محل استانداری برگزار شد، از عملکرد ضعیف برخی بانک ها از جمله بانک مسکن در اعطای تسهیلات به مددجویان بهزیستی انتقاد کرد.

 روزنامه امید مردم که در شماره ۱۷۸۴ مورخ ۱۶/۴/۹۴ به چاپ رسیده است، علی رضا موسوی امجد از مراجعه متعدد مسولان بهزیستی به این بانک ها خبر داد و گفت: با وجود این مراجعات هیچ گونه نتیجه ای گرفته نشد.

خبرنگار ریواس در همین راستا و به منظور تنویر افکار عمومی، با مسئول روابط عمومی و سخنگوی بانک مسکن استان در خصوص نحوه همکاری بانک مسکن با نهاد های حمایتی گفت و گو کرد. رحیم بنام با اشاره به عملکرد بانک مسکن در ادوار گذشته، از این بانک به عنوان بانک حمایتی یاد کرد و گفت: نگاه بانک مسکن در ارائه خدمات اصلی و تخصصی خود یعنی مسکن و ساختمان نگاه حمایتی است و نرخ سود پایین تسهیلات مسکن و مدت بازپرداخت طولانی این تسهیلات خود گواه این مطلب می باشد؛ حال اینکه در پرداخت تسهیلاتی که ماهیتاً و اسماً حمایتی هستند معلوم است این بانک رسالت خود را خوب می داند.

وی اضافه کرد: در تسهیلات تکلیفی دو نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ع) و بهزیستی، بانک مسکن به تعامل و تفاهم با این نهاد ها معتقد است که این تعامل در مورد کمیته امداد امام خمینی(ره) ایجاد شد و نتایج آن هم چیزی جزء گشایش چتر حمایت بانک مسکن بر روی مددجویان این نهاد، نبوده است. روابط عمومی بانک مسکن در ادامه توضیحات خود از عدم مراجعه حتی یک بار مسولان بهزیستی استان به این بانک خبر داد و از این گفته مدیر کل بهزیستی استان مبنی بر مراجعه متعدد، ابراز تعجب کرد. بنام با اشاره به تعهدات طرفین در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، یکی از تعهدات نهادهای حمایتی را وصول معوقات تسهیلات پرداختی قبل عنوان کرد و گفت: وقتی بهزیستی استان به تعهد خود در این زمینه عمل نکند خود به خود دست بانک مسکن را برای پرداخت تسهیلات مجدد بسته است و در این خصوص اگر نکوهشی لازم باشد به خود بهزیستی استان بر می گردد. این مسئول بانک مسکن همکاری کمیته امداد در بازپرداخت معوقات تسهیلات اعطاء شده قبلی به مددجویان را بسیار مثبت و سازنده ارزیابی کرد و پرداخت بیش از ۶ میلیارد ریال تسهیلات مجدد در سال ۹۳ را بی ارتباط با این موضوع ندانست. وی ضمن تقدیر از نحوه تعامل مسئولان کمیته امداد با مسولان بانک مسکن مطرح کرد: مگر مددجویان کمیته امداد با مددجویان بهزیستی برای بانک مسکن فرقی دارند؟ بدیهی است تفاوت ایجاد شده به تفاوت عملکرد مسئولان دو نهاد وابسته بوده است.

مسئول روابط عمومی بانک مسکن در پایان صحبت های خود آمادگی این بانک را برای برگزاری نشست دو جانبه در راستای حل مشکلات مددجویان، اعلام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار