استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: تجلیل از مقام شامخ شهدا و ایثارگران با وجود محدودیت زمانی و اعتباری باید در قالب ایجاد باغ موزه دفاع مقدس، کنگره ملی و یادواره ها در همه نقاط استان صوت بگیرد و ارزش های دفاع مقدس در بین مردم به ویژه نسل جوان تبیین شود.
کد خبر: ۵۷۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵ 28 February 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در شورای راهبردی دفاع مقدس اظهار کرد: برگزاری کنگره بزرگ شهدای استان باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد تا در کنار یادواره سالیانه میمک این کنگره نیز برگزار شود.


وی افزود: برگزاری کنگره ملی سرداران و شهدای استان ایلام نیازمند یک برنامه ریزی جهادی با همکاری همه مسئولان ارشد استان، دستگاه های اجرایی، مردم، رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس است.


سلیمانی دشتکی یادآور شد: برگزاری این کنگره می تواند به عنوان یک فرصت مغتنم نقش استان ایلام در زمان جنگ و جایگاه والای شهدا و ایثارگران را به کشور معرفی کند.


وی در خصوص تامین اعتبار برای برگزاری این کنگره گفت: کنگره ملی شهدای استان ایلام از محل منابع داخلی استان و اعتبارات دستگاه های مختلف تامین می شود.


وی احداث باغ موزه دفاع مقدس را یکی از نیازهای اساسی استان برشمرد و بر ایجاد شرایط لازم برای تسریع در احداث این باغ موزه تاکید کرد.


سلیمانی دشتکی اظهار کرد: برای ماندگاری ارزش های دفاع مقدس باید شهدای استان به تدریج در قالب یادواره های مختلف تجلیل شوند و دلجویی از خانواده های ایثارگران و شهدا در دستور کار جدی مسئولان قرار داشته باشد.


مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام نیز گفت: این نشست راهبردی با هدف برنامه ریزی برای تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و بر اساس بخشنامه شورای ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شده است.


سرهنگ محمدرضا شرف بیانی افزود: در قالب این بخشنامه 2 گروه از پیشکسوتان دفاع مقدس مورد قدردانی قرار می گیرند که یک گروه شامل 308 نفر رزمنده فرمانده گردان و گردان به بالا و گروه بعدی نیز 38 هزار و 443 نفر رزمنده مردمی و نظامی که حضور مداوم در جبهه ها داشته اند.


وی اظهارکرد: رسیدگی به مشکلات پیشکسوتان دفاع مقدس و ثبت خاطرات شفاهی این افراد از رموز ماندگاری ارزش های دفاع مقدس برای نسل های آینده است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار