مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام تشکیل همایش خیرین کتابخانه ساز را از برنامه ها این اداره کل در سال جاری عنوان کردوگفت :امسال ساخت کتابخانه های جدیدی در مناطق روستایی آغاز می شود.
کد خبر: ۵۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 01 July 2015
به گزارش تابناک ایلام ،استاندار ایلام بر لزوم بهره گیری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام محمدرضا مروارید در نشست بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی استان اظهار کرد: پهنای مطالعات و سرعت نشر اطلاعات از ویژگی های شبکه های مجازی است که می توان از این ویژگی ممتاز برای آگاهی بخشی و ارتقا سطح دانش عمومی در جامعه استفاده کرد.
وی افزود: باید ضمن شناسایی مشکلات و مخاطرات استفاده از این شبکه ها از سوی کارشناسان، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بویژه در نسل جوان از طریق فضای مجازی که دارای حجم بسیار وسیعی از اطلاعات است، مورد بررسی قرار گیرد.
استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر کبیر انقلاب که صدا و سیما دانشگاه انسان سازی است ، یادآور شد: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید بیش از پیش در برنامه های رسانه ملی گنجانده شود.
تاکید بر تجهیز کتابخانه های روستایی و شتاب بخشی در روند تکمیل کتابخانه مرکزی شهر ایلام از مهم ترین سخنان مروارید در نشست کتابخانه ها بود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام نیز در این نشست تشکیل همایش خیرین کتابخانه ساز را از برنامه ها این اداره کل در سال جاری عنوان کرد.
علی حیدر مظفری گفت: امسال ساخت کتابخانه های جدیدی در مناطق روستایی آغاز می شود.
وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه با صدا و سیما به منظور ساخت برنامه با رویکرد ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی خبر داد.
42 کتابخانه عمومی و مشارکتی در استان ایلام فعال است که از این تعداد هفت کتابخانه در مناطق روستایی دایر است. هم اینک به ازای هر 15 هزار نفر جمعیت یک کتابخانه در استان ایلام دایر شده در حالیکه این مقدار در کشور به ازای هر 24 هزار نفر یک کتابخانه است.
28 هزار نفر از جمعیت 585 هزار نفری استان ایلام عضو کتابخانه های عمومی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار