مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با تأکید بر لزوم حمایت از فعالیت‌های قرآنی گفت: این استان در زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی یکی از ۱۰ استان برتر کشور طی سال گذشته بوده است
کد خبر: ۵۴۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 28 December 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛علی محمدنیاکان در نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان ایلام اظهار کرد: آزمون سراسری قرآن در رشته‌های حفظ و مفاهیم یک سرمایه معنوی است برای کل استان است که در این آزمون فعالان قرآنی شرکت کرده و فضای استان را به عطر معنویت قرآن معطر می‌کنند .

محمدنیاکان با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت‌های قرآنی در بخش‌های مختلف در حد توان حمایت کرده است، افزود: استان ایلام هم‌اکنون در این زمینه یکی از 10 استان برتر کشور است که فعالیت‌های قرآنی در این استان رو به افزایش و گسترش است .

وی با اشاره به اینکه شورای توسعه فرهنگ قرآنی هم‌اکنون با تعامل و همکاری دستگاه‌های عضو، روند رو به رشد دارد، اضافه کرد: همه دستگاه‌های عضو این تشکل موظف هستند که نسبت به اطلاع‌رسانی این آزمون اقدامات لازم را به عمل‌آورند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام یادآور شد: دستورالعمل آزمون مفاهیم و حفظ قرآن کریم به ‌تمامی دستگاه‌ها ارسال شود و صداوسیمای مرکز استان نیز در راستای اطلاع‌رسانی مناسب اقدام لازم را به عمل خواهد آورد که جای تقدیر دارد .

محمدنیاکان تصریح کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود که همه فعالان قرآنی بتوانند در این آزمون شرکت کرده و مؤسسات قرآنی نیز در راستای تسهیل در امر ثبت‌نام داوطلبان در این آزمون حمایت شوند.

«عظیم ایدی» مسئول قرآن و عترت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی این استان اظهار کرد: ثبت‌نام آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم از 18 آذرماه سال جاری آغاز و تا 20 دی‌ماه ادامه خواهد داشت .

وی بابیان اینکه این آزمون در 4 موضوع و در 26 زیر رشته در سراسر کشور در 10 اسفند به‌ صورت کتبی برگزار می‌شود، تصریح کرد: ثبت این آزمون از طریق مؤسسات قرآن و عترت(ع) فعال در سطح استان در تمامی شهرستان‌ها انجام می‌شود و علاقه‌مندانمی توانند برای ثبت‌نام به این مؤسسات مراجعه کنند .

مسئول قرآن و عترت(ع) اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام یادآور شد: مؤسسات قرآن و عترت(ع) ثبت‌نام از علاقه‌مندان را از 18 آذر شروع کرده‌اند و پیش‌بینی‌های لازم برای برگزاری آزمون ازجمله مکان و فضای لازم در اسفندماه سال جاری در استان انجام‌شده است .

ایدی ایجاد انگیزه در بین آحاد مردم به ‌ویژه نسل جوان در راستای فراگیری معارف قرآن کریم، شناسایی و معرفی نخبگان قرآنی در حوزه‌های مختلف، به‌روزرسانی بانک جامع اطلاعاتی فعالان قرآنی کشور، تقویت و ایجاد اتحاد میان دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی و سنجش و ارزیابی مؤسسات قرآن و عترت را اهداف برگزاری این آزمون برشمرد .

وی با اشاره به مصوبات نشست‌های قبل شورای توسعه فرهنگ قرآنی این استان، اظهار کرد: سند چشم‌انداز توسعه فعالیت‌های قرآنی استان با مشارکت همه دستگاه‌های عضو و کمیته‌های سه‌گانه آموزش و پژوهش و ترویج و تبلیغ تدوین ‌شده که بعد از تصویب نهایی به این دستگاه‌ها ارسال خواهد شد .

 

 

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار