همزمان با 13 آبان روز ملي مبارزه با استكبار جهاني فرياد مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريكا در شهرستان هرسين طنين انداز شد .
کد خبر: ۵۱۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ 04 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک ،اين مراسم با شكوه با حضور فرماندار ، مسئولين ، روحانيون ، نيروهاي نظامي و انتظامي ، بسيجيان ، دانشجويان و اقشار مختلف مردم به ویژه دانش‌آموزان در ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح امروزدر محل ميدان جمهوري اسلامي برگزار شد .

شركت كنندگان در اين مراسم با فریاد مرگ بر اسراییل، مرگ بر آمریکا و محکوم کردن اظهارات و اقدامات خصمانه مقامات آمریکایی علیه کشورمان حضوری حماسی و پرشور را به نمایش گذاشتند.

فرماندار شهرستان هرسين : دانش آموزان فرهنگ عمومي را به سمت كار و تلاش و پيشرفت علمي پيش ببرند و دشمنان و استكبار جهاني را مأيوس كنند 

امير شاه آبادي فرماندار شهرستان هرسين بعنوان سخنران اين مراسم ضمن تشكر از حضور پرشور مردم ، دانش آموزان و دانشجويان طي سخناني اظهار داشت : سه مناسبت مهم در 13 آبان در طول تاريخ گهربار انقلاب اسلامي داريم و اين يادآور بسيجيان و حضرت روح الله است .

وي افزود : در 13 آبان سال 1343 حضرت امام خميني (ره) شجاعانه در برابر تصميم رژيم پهلوي دوم مبني بر مصونيت قضايي نيروهاي آمريكايي در ايران اعتراض كردند و خواستار عزتمندي ايران و ايرانيان شدند و اين اعتراض منجر به تبعيد ايشان به تركيه گرديد و مناسبت دوم در 13 آبان سال 1357 در شرايطي رخ داد كه دانشجويان دانشگاه تهران در اعتراض به جنايات رژيم ستم شاهي تظاهرات كرده بودند و دانش آموزان شجاع و دلير ايران اسلامي به حمايت آنان شتافتند و مورد هدف تيراندازي دژخيان رژيم قرار گرفتند و در جريان اين تيراندازي ها تعداد زيادي شهيد يا زخمي شدند و حضرت امام فرمودند اين پاياني بود بر دوره رژيم ستم شاهي و شمارش معكوس رژيم از آن روز شروع شد .
 
وی اظهار داشت :  مناسبت سوم ، 13 آبانماه سال 1358 بود كه آمريكا از طريق سفارتخانه خود در درصدد توطئه عليه نظام نوپاي انقلاب اسلامي بود و دانشجويان و دانش آموزان سفارت آمريكا را تسخير كردند و حضرت امام (ره) از آن بعنوان انقلاب دوم ياد كرد .

فرماندار هرسين ادامه داد : اين سه مناسبت باعث شد كه روز 13 آبان بنام روز دانش آموز و بياد شهداي دانش آموز و بسيجيان دانش آموز كه در طول 8 سال دوران دفاع مقدس 36000 شهيد را تقديم نظام و انقلاب كردند را گرامي بداريم .

امير شاه آبادي بيان داشت : اينجا جمع شده ايم كه بار ديگر به آرمانهاي امام (ره) و مقام معظم رهبري لبيك بگوييم و اعلام كنيم كه همواره پشتيبان نظام و انقلاب هستيم و خواهيم بود .

فرماندار هرسين افزود : ما در برابر اين همه خون كه درخت انقلاب را آبياري كرد وظيفه داريم كه نسبت به انقلاب شناخت عميق داشته باشيم و باور خود را تعميق ببخشيم و براي تحقق آن بكوشيم.

شاه آبادي ابراز داشت : معلمان بايد به دانش آموزان ياد دهند كه آينده و سازندگي كشور و حفظ آرمانهاي حضرت امام با تلاش و مجاهدهاي آنان در عرصه علمي ميسر خواهد بود 
پايان بخش اين مراسم قرائت قطعنامه و به آتش كشيدن آدمك آمريكا و پرچم آمريكا و اسرائيل بود .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار