استاندار کرمانشاه تأکید کرد؛
استاندار کرمانشاه بر لزوم اهتمام جدی و فعالانه در عرصه فضای مجازی تأکید کرد.
کد خبر: ۱۱۶۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹ 18 April 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی ظهر امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین‌ماه) در کارگاه آموزشی فضای مجازی مدیران استان که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت فضای مجازی در ساحت‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی مردم مشهود است.

وی افزود: انسانی که امروز بخواهد در فضای واقعی زندگی کند باید فضای مجازی و واقعی را با یکدیگر درک کند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: اگر بخواهیم از مجموعه ظرفیت‌ها در استان به خوبی استفاده کنیم باید اهتمام جدی و فعالانه در فضای مجازی داشته باشیم، زیرا بی‌اهمیت بودن به این مسئله حتی برای فردیت ما اشتباه است.

وی ادامه داد: یکی از شاخص‌های این فضا تمرکز بر اقدامات لازم در این حوزه است، فصل مهمی از عرصه فضای مجازی فراتر از استان در کشور است که با توجه به مجموعه اثرگذاری‌های ملی ارتباط و تعامل خوبی خواهیم داشت.

صحرایی در پایان بیان کرد: همچنان باید ارتباط هدفمند خود را در سطح ملی تقویت کرده و در این عرصه اقدامات جدی با یکدیگر پیش ببریم.

زیست بوم ثانویه انسان‌ها فضای مجازی است

علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در این جلسه، اظهار کرد: حدوث فضای مجازی فناورانه بوده و بقای آن دیگر فناورانه نخواهد ماند.

وی افزود: تحولی که در جهان رخ داده موجب ایجاد یک زیست بوم جدید در کنار زیست بوم فیزیکی شده به نحوی که در گذشته تنهایی آزار دهنده بود و امروز تقاضای همه انسان‌ها است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: این تحول در سراسر جهان در حال رخ دادن است و می‌بینیم که برخی در حال تکمیل قدرت خود در فضای مجازی هستند، اما در فضای حقیقی افول دارند.

وی خاطرنشان کرد: پیچیده‌ترین فناوری‌ها به صورت ساده در اختیار مردم قرار گرفته که یک زیست ثانویه داشته باشند و به همین دلیل شیوه مدیریت به شیوه سال‌های گذشته قابل اجرا نیست.

شعبانی در ادامه تشریح کرد: هیچ فضایی وجود ندارد که زیست ثانویه آن تشکیل نشده باشد، بنابراین باید یک فرد قابلیت مدیریت آن را داشته باشد، بنابراین یا تحول می‌یابیم یا به افول می‌رسیم.

وی بیان کرد: منابع تولید مشروعیت در فضای حقیقی بسیار زیاد است، اما هنوز موفق به القای آن در فضای مجازی نشده‌ایم، الگوریتم‌ها در حال حاضر رفتارهای ما را تغییر می‌دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: این زیست بوم ثانویه در حال تبدیل شدن به زیست بوم اصلی جهان است، اگر کنش ما در فضای مجازی کمتر از فضای فیزیکی باشد محکوم به باخت خواهیم بود، بنابراین نیاز است که خود را برای این فضا آماده کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار