مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: کمبود نیرو و امکانات پزشکی تخصصی شامل سالن تشریح و آزمایشگاه ژنتیک از مشکلات اساسی پزشکی قانونی در استان کرمانشاه است.
کد خبر: ۵۱۴۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 25 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،آرتین کمالی  با اشاره به اینکه نیروی انسانی و امکانات پزشکی قانونی در استان کرمانشاه متناسب با حجم کار نیست، اظهار داشت: در 6 ماه نخست امسال 22 هزار و 349 نفر به پزشکی قانونی مراجعه و تشکیل پرونده داده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه از کاهش 20 درصدی مراجعات حضوری به سازمان پزشکی قانونی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در 6 ماه نخست سال گذشته بیش از 28 هزار نفر به این سازمان مراجعه کردند.

 کمالی آمار اجساد پزشکی قانونی در 6 ماه نخست سال 95 را  901 نفر اعلام کرد و گفت: امسال این آمار 984 نفر بود که 9 درصد کاهش یافته است.

وی از تشکیل 54 پرونده قصور پزشکی در سال گذشته خبر داد و افزود: امسال در 6 ماه نخست سال 39 پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی تشکیل که 16 مورد محکوم و 23 مورد نیز تبرئه شد.

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه با اشاره به اینکه تصادفات جرحی نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر چندانی نداشته است، بیان کرد: در 6 ماه نخست امسال پنج هزار و 632 نفر بر اثر تصادفات جرحی به این سازمان مراجعه کرده‌اند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته پنج هزار و 627 مورد بود.

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه افزود: در 6 ماه نخست امسال 15 نفر که همگی مرد بودند بر اثر حوادث فوت کردند که در مقایسه با سال 95 که 27 نفر فوتی داشته‌ایم کاهش یافته است.

کمالی از افزایش هشت درصدی مجروحان ناشی از حوادث کار در 6 ماه گذشته خبر داد و گفت: امسال 317 نفر شامل 308 مرد و 9 زن بر اثر حوادث ناشی از کار مجروح شدند که در 6 ماه نخست سال گذشته این آمار 287 نفر بود.

وی تعداد مراجعان به این سازمان را بر اثر نزاع در سال گذشته 15 هزار و 907 نفر اعلام و بیان کرد: این تعداد شامل 11 هزار و 330 مرد و 4577 زن است.

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه با بیان اینکه آمار فوتی بر اثر سوء‌مصرف مواد مخدر و روانگردان در 6 ماه نخست امسال 31 درصد کاهش را نشان می‌دهد، عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 63 نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر شامل 56 مرد و هفت زن فوت کرده‌اند که این آمار در سال گذشته 92 نفر بود.

کمالی از اجرای طرح «دادپزشک» در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر 9 نفر از پزشکان سازمان پزشکی قانونی در این طرح مشارکت داشته و در دفتر این سازمان در سازمان آرامستان هر روز یک نفر به‌صورت کشیک فعالیت دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار