تازه ترین خبرها از روند انتخاب استاندار ایلام
با این حال، کماکان تلاشها در سه جبهه مختلف برای تصاحب جایگاه استانداری ایلام وجود دارد ، با توجه به نقش وجایگاه ومیزان نفوذ لیدرهای ساپورت کننده دو گزینه جدید و استاندار فعلی ایلام باید منتظر بود ودید که کدامیک از آنان توان مجاب نمودن تصمیم گیران ارشد و نهایتا این جایگاه مهم را از آن خود نمایند.
کد خبر: ۴۹۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸ 20 September 2017

تابناک ایلام ::ماههاست که خبرها و تحلیل وتفسیرهای متعددی از سوی برخی رسانه ها و فعالین شبکه های اجتماعی در خصوص ابقای استاندار کنونی ایلام ویا گزینه های احتمالی تصاحب  جایگاه نماینده عالی دولت در استان ایلام منتشر ودر میان فعالین این حوزه مورد بحث وبررسی قرار می گیرد.

همانطور که قبلا نیز به آن اشاره شده است ،ایجاد تغییرات درسطح مدیران اجرایی درراستای تحول ،توسعه ،چرخش قدرت واستفاده از ظرفیت نخبگان آنهم با هدف پیشرفت و استفاده بهینه از تجربیات افراد توانمند وکارآمد ،امری متداول ومرسوم در سیسمتهای سیاسی واجرایی مردمسالار است .بدون شک جابجایی مدیران بمنظور هماهنگ سازی مدیران میانی با اهداف کلان قدرت حق دولت ومدیران ارشد بوده وخرده گیری از اجرای این برنامه تا حدودی غیر منطقی وغیر اصولی جلوه می کند.

با کشانیده شدن موضوع تغییرات به کف جامعه و ظهور برخی مطالبات عمومی  در خصوص ماندن ویا رفتن استاندار کنونی ایلام وهمچنین استفاده از ظرفیت نیروهای بومی به مهمترین مطالبه مهم این روزهای مردم استان ایلام مبدل شده است .با وجود اینکه دولت دوازدهم ، دونفر از نیروهای توانمند استان را در صدر مدیریت اجرایی وسیاسی دو استان کشور قرار داده است ،حال  باید دید که آیا کماکان امکان  استاندار شدن یک ایلامی دیگر وجود دارد یا خیر ؟!

با این حال، کماکان تلاشها در سه جبهه مختلف برای تصاحب جایگاه استانداری ایلام وجود دارد ، با توجه به نقش وجایگاه ومیزان نفوذ لیدرهای ساپورت کننده سه گزینه جدید و استاندار فعلی ایلام ،باید منتظر بود ودید که کدامیک از آنان توان مجاب نمودن تصمیم گیران ارشد و نهایتا این جایگاه مهم را از آن خود نمایند.

جدیدترین خبرها از وضعیت پرونده استانداری ایلام حاکی است که درحال جاضر سه گزینه بومی ویک گزینه غیر بومی از مهمترین شانس های استاندار شدن ایلام به حساب می آیند.

گزینه اول – هرچند برخی خبرها تا دو روز گذشته از بسته شدن پرونده حجت اسماعیلی ،اصلاح طلب پر سر وصدای این روزهای فضای سیاسی ایلام حکایت داشت ،اما حقیقت این است با اردو زدن مهمترین حامی این گزینه یعنی " عادل آذر " رییس کنونی دیوان محاسبات کشور در وزارت کشور و استفاده از ابزارهای در اختیار خود(شما بخوانید آتو ازمدیران ارشد ) در تلاش است تا از حجت اسماعیلی یک استاندار بسازد.

گزینه دوم- کماکان محمدرضا مروارید از شانس ماندن بر کرسی استانداری ایلام برخوردار است ،هرچند خبرها از همراهی نماینده پرنفوذ استان ایلام در مجلس شورای و هماهنگی بین این دو حکایت دارد ،اما با وجود مخالفین پر وپا قرص مروارید در شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان و مهمتراز همه تکمیل سهمیه استان در راس استانداریها، آیا باید دید که محمدرضا مروارید از ظرفیت حامیان خود ونفوذ بالایش در ارکان حاکمیتی استفاده خواهد کرد یاخیر ؟! آیا قشون کشی برخی از اعضای شورای سیاستگذرای اصلاح طلبان استان به تهران می تواند از شانس مروارید بکاهد یا نه ؟

گزینه سوم –همانطور که در خبرها هم به آن اشاره شده است تنها گزینه غیر بومی حاضر دررقابت مدیریتی ،معاون سیاسی امنیتی استانداری البرز است . گویا برخی از سیاسیون استان در سفر به تهران رایزنی هایی را هم با این گزینه احتمالی به عمل آورده و وی را در جریان کف وسقف خواسته هایشان قرار داده اند . در صورت عدم توفیق گزینه های بومی ،می توان از "فتح اله حقیقی "بعنوان محتمل ترین گزینه غیر بومی نام برد.

گزینه چهارم-براساس آخرین خبر دریافتی ، جدیدترین گزینه بومی که می توان گفت از روز گذشته به طور رسمی وارد گود رقابتها شده ، آقای "ایوب درویشی " ایلامی شاغل در استانداری سیستان وبلوچستان است . از روز گذشته با ورود "علی اکبر بسطامی " به بازار رایزنی وگفتگوها ،این گزینه نیز به جمع گزینه های جدی برای استانداری ایلام پیوسته است . خبرها از رایزنی و نشست فشرده وی و آقای بسطامی با نمایندگان استان ودیگر ایلامیان ذی نفوذ حکایت دارد.

بااین حال قشون کشی برخی از اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان ایلام به تهران و حضور در نشست های فشرده امروز با مدیران ارشد وزارت کشور ،خبری نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت . حضور این افراد بعنوان جدی ترین مخالفین مروارید این گمانه زنی را تقویت می کند که این حضور جز برای تاثیرگذاری بر نماینده استان در مجلس شورای اسلامی بمنظور تن دادن به خواسته های این اعضا و تجدید نظر در اراده مدیران وزارت کشور برای ابقای مروارید و احتمالا رایزنی با گزینه غیربومی تعبیر دیگر ی نمی تواند داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار