مراد یگانه ؛
فرماندار چرداول گفت: ورزش پایه سلامت، شادابی و نشاط اجتماعی است و دولت یازدهم توانسته با استفاده از این ظرفیت و پتانسیل بار دیگر امید و نشاط را به جامعه بازگرداند و این روند با تمام توان ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۴۸۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 21 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مراد یگانه عصر یکشنبه در نشست اعضای هماهنگی ورزش همگانی اظهار کرد : امسال دولت 15 میلیارد ریال را برای توسعه فعالیت های ورزشی در این شهرستان اختصاص داده که نوید بخش حرکت رو به رشد فعالیت های ورزشی در این شهرستان است.
 
وی تاکید کرد: بر اساس قانون اساسی فرهنگ سازی در زمینه توسعه و گسترش ورزش همگانی در جامعه امری ضروری و اجتناب ناپذیر است و دولت توانسته است با نهادینه کردن این فرهنگ در بین مردم و توسعه اماکن ورزشی و تفریحی و فراهم کردن بسترهای کافی اقدامات در خور توجهی را انجام داده است.

فرماندار چرداول بر اجرای بهتر و مناسب تر ورزش های همگانی در سطح شهرها و روستاها تاکید و اضافه کرد: حضور مردم و بویژه بانوان سرابله ای در همایش های پیاده روی خانوادگی نشانگر این مطلب است که فرهنگ ورزش همگانی در چرداول در شرایط مطلوب و مناسبی قرار دارد تا جائیکه این حرکت خودجوش مردمی به الگویی مناسب برای اشاعه ورزش همگانی در سطح کشور تبدیل شده است.

یگانه اختصاص 15 میلیارد ریال اعتبار در سال 96 به حوزه ورزش چرداول را بیانگر توجه مسئولین دولت تدبیر و امید به ورزش دانست و گفت: با تزریق و تخصیص این اعتبار انقلابی مهم در توسعه زیرساخت های ورزشی این شهرستان انجام می شود و نوید آینده ای امیدوار کننده برای جوانان و ورزشکاران است.

رئیس هیات ورزش های همگانی استان ایلام نیز در این نشست گفت: تنها فدراسیونی که در کشور دارای سند تحول است، فدراسیون ورزش های همگانی است که بیانگر توجه و اهتمام دولت به این مقوله و ارتقای سلامت و تندرستی در جامعه است.

ابراهیم خسروی نژاد افزود: این فدراسیون دارای 28 کمیته و 111 رشته ورزشی است که هدف و برنامه های آن در راستای ایجاد شادی، نشاط اجتماعی و بالا بردن تندرستی و سلامتی در جامعه است.

وی تاکید کرد: با توجه به استقبال مردم شهر سرابله از پیاده روی خانوادگی از مسئولین می خواهیم جاده سلامت در مرکز شهرستان تعیین و مشخص شود.

رئیس هیات ورزش های همگانی استان ایلام همچنین از برگزاری مسابقات ورزشی کارکنان در سطح استان به مناسبت هفته دولت خبر داد.

مدیر اداره ورزش و جوانان چرداول نیز گفت: در بخش ساماندهی ورزشکاران نسبت به مشابه سال گذشته 10 درصد و در حوزه هیات های ورزش 25رشد داشته ایم و تشکیل چهار هیات ورزشی دیگر (کبدی، انجمن های ورزشی، تنیس و تیراندازی) در دست اجراست.

حمیرا نیک سرشت افزود: در بخش ورزش قهرمانی 30 عنوان برتر استانی، پنج عنوان کشوری و یک عنوان بین المللی توسط ورزشکاران چرداولی به دست آمده است و 2 دونده دوقلوی هلیلانی به نام های جلیل و خلیل ناصری این هفته ضمن کسب قهرمانی در کشور به عنوان افراد اول و دوم رشته دو پنج هزار متر در مسابقه های ارتش های جهان در مجارستان لباس تیم ملی را بر تن خواهند کرد.

وی ادامه داد: در بحث عمرانی کلنگ زنی چهار طرح ورزشی را در دستور کار داریم که شامل احداث زمین چمن مصنوعی در شهر کهره با اعتبار 19میلیارد ریال از مهم ترین پروژه هاست که با حضور استاندار ایلام کلنگ زنی شد و سه طرح دیگر شامل ایجاد چمن مصنوعی شهر شباب، سالن ورزشی آسمان آباد و سالن دوقلوی شهر سرابله در هفته دولت کلنگ ساخت آنها به زمین زده خواهد شد.

نیک سرشت همچنین از برگزاری 50 رویداد ورزشی شهرستانی و 25 مورد استانی در پنج ماه گذشته در شهرستان چرداول خبر داد.

شهرستان 59 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد و بیش 2 هزار ورزشکار سازمان یافته در 25 رشته ورزشی دارد که در هشت مجموعه ورزشی مشغول به فعالیت هستند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار