اخبار غیر رسمی حکایت از این دارد که بزودی تغییرات چشمگیری در سطح ائمه جمعه استان به وجود خواهد آمد ،برهمین اساس اگر این اخبار غیر رسمی به واقعیت بپیوندد ،تریبون یکی از مهمترین شهرستانهای استان ودروازه عتبات عالیات یعنی شهرستان مهران در اختیار لروند امام جمعه فعلی ایوان یا زمانی امام جمعه بدره قرار خواهد گرفت .
کد خبر: ۴۵۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۳ 10 July 2017

تابناک ایلام علی اصغراسدی::با نزدیک شدن به پایان عمر دولت یازدهم و آغاز دولت دوازدهم به ریاست حسن روحانی ،این تصور در اغلب سیاسیون وحتی مردم عادی ایجاد شده است که با آغاز دولت جدید ،بسیاری از مدیران دستگاههای اجرایی استان باید چمدانهای خود را بسته و در همین ایستگاه از قطار دولتیها پیاده شوند.

برهمین اساس این روزها اذهان مردم عادی و مخاطبین رسانه ها و فضای مجازی استان ،عمدتا بر خبرها وگمانه زنی هایی متمرکز شده که حاوی اخبار جدیدی از تغییرات در مدیریت اجرایی وسیاسی استان باشد.

درحالیکه این روزها اخبار ضد ونقیضی از جابجایی برخی مدیران کل دستگاههای اجرایی استان در فضای مجازی و رسانه ای استان درمیان مخاطبین کانالهاو گروههای تلگرامی دست به دست می چرخد ،اما این ائمه جمعه استان بودند که بر روی دست دولتیها زده و اولین دشت  تغییرات در لایه های مدیریتی استان را از آن خود کردند.

اگرچه نهاد نماز جمعه و ائمه جمعه در فرآیند سیاسی ومدیریت اجرایی کشور سهمی ندارند ،اما شکل گیری یک رویه عرفی در سیستم مدیریتی کشور ،ائمه جمعه در شهرستانها را در ردیف مدیران اجرایی و همردیف با فرمانداران قرار داده است ،این درحالیست با چشم بستن بر مواضع سیاسی و جانبدارانه برخی از ائمه جمعه ،می توان گفت که آنان با عبور از شرح وظایفی که شورای سیاستگذاری برعهده اشان گذاشته است ، در رفع مشکلات اجرایی و کمک به دستگاههای اجرایی شهرستانها وایجاد وحدت وهمدلی در بین مردم و مسوولین منشاء برکاتی نیز  بوده اند .

به طور معمول تغییرات در سطح ائمه جمعه نسبت به سایر دستگاههای اجرایی تابع یک پروسه زمانبر ومقررات خاصی است که این موضوع باعث شده ،تغییر آنان در مقاطع زمانی خاص و کمی دیرتر به وقوع بپیوندد ،اما گویا استعفای غیر منتظره امام جمعه مهران ،فتح بابی برای آغاز فصل تغییرات در ائمه جمعه سطح استان شده است.

اخبار غیر رسمی حکایت از این دارد که بزودی تغییرات چشمگیری در سطح ائمه جمعه استان به وجود خواهد آمد ،برهمین اساس اگر این اخبار غیر رسمی به واقعیت بپیوندد ،تریبون یکی از مهمترین شهرستانهای استان ودروازه عتبات عالیات یعنی شهرستان مهران در اختیار لروند امام جمعه فعلی ایوان یا زمانی امام جمعه بدره قرار خواهد گرفت .

هرچندفضای حقیقی ومجازی استان ودولتیها به نیش وکنایه ها ومواضع تند وخشن لروند برعلیه دولت خو کرده است ،اما واگذاری این نقطه حساس به لروند می تواند منشاء تنش هایی شود که مسئولین سیاسی وامنیتی کم وبیش به نتیجه آن واقفند،زیرا خدمت به زوار امام حسین ورفع مشکلات این شهر مرزی جز در سایه تعامل وهمراهی مسئولین اجرایی وسایر نهادهای حاکمیتی نظیر امام جمعه میسور نخواهدبود، که این مهم در طول 5ساله اخیر به درستی و خوبی توسط امام جمعه پیشین این شهرستان پوشش داده شده است.

در خصوص سرنوشت امام جمعه مستعفی مهران هم گمانه زنیهای متعددی مطرح است ،استعفای غیر منتظره ایشان درست در فصل تغییرات مدیریتی دولتیها از سویی و حمایت وموضعگیری اخیر ایشان از استاندار ایلام از سویی دیگر  ،می رفت تا شایعه واگذاری یکی از مناصب سیاسی دولتی به ایشان به واقعیت بیانجامد ،اما تکذیب این شایعه از جانب وی و مجموعه استانداری ایلام این موضوع را در سطح همان گمانه زنی های رسانه ای و مجازی باقی گذاشت،ولی به هر تقدیر واگذاری یک پست مدیریتی مرتبط با توانمندی های ولدبیگی دور از انتظار نخواهد بود.

با این حال باید دید که آیا روح اله ولدبیگی با برخورداری از دوسطح بالای علمی کلاسیک و فقهی توامان ، خودرا برای رقابتهای انتخاباتی خبرگان آتی مهیا خواهد کرد یا خیر ؟یا اینکه با توجه به ظرفیتهای علمی وتوانمندیها وسوابق فرهنگی ایشان کلید یکی از دستگاهای فرهنگی استان بزودی در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت یانه !؟ همچنین با وجود عزم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در خصوص ایجاد تغییرات در ائمه جمعه استان وکشور، باید منتظر بود ودید که آیا سیاستهای این شورا در جابجایی ائمه جمعه حول محور  تعامل با دولت می چرخد یا کمربندها را در راستای تشدید حملات به دولت  در چهار سال آتی محکم کرده اند؟

شایان ذکر است حجه الاسلام ولدبیگی امام جمعه‌ی مهران استعفای خود را در تاریخ ۱۴ خرداد به رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ی جمعه‌ی کشور تقدیم کرده بود که به نظر می‌رسد اخیرا با این استعفا موافقت شده است.

طبق متن استعفا، از ولدبیگی برای حضور در اسلام آباد غرب و حتی استان‌های مرکزی کشور مانند اصفهان نیز دعوت شده بود ولی او به دلایل شخصی از حضور در سمت امام جمعه‌ی این شهرستان‌ها خودداری نموده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار