رئیس سازمان پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: آمار مرگ‌ومیر ناشی از سوء‌مصرف مواد مخدر و روانگردان در استان کرمانشاه ۳۹ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۵۴۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ 06 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،آرتین کمالی با بیان اینکه مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر و روانگردان در استان کرمانشاه 39 درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: در سال 95 تعداد 184 نفر شامل 159 مرد و 25 زن به‌علت سوءمصرف مواد مخدر و روانگردان در استان کرمانشاه فوت کرده‌اند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی استان کرمانشاه از اجرای طرح «دادپزشک» در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این طرح به منظور ساماندهی صدور جواز دفن در سراسر کشور اجرا می‌شود.

کمالی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح جز پزشک بیمارستان کسی اجازه  صدور جواز دفن نخواهد داشت، بیان کرد: با اجرای این طرح از ارجاع اجسادی که نیازی به ارجاع به پزشکی قانونی ندارند جلوگیری شده و بدون نیاز به پزشک قانونی جواز دفن صادر می‌شود.

وی افزود: در کرمانشاه نیز با افتتاح دفتر دادپزشک در محل آرامستانهای کرمانشاه تمامی اجساد به این محل ارجاع داده می‌شودو با معاینه پزشک مستقر در این مکان اگر نیازی به معاینه بیشتر و کالبدشکافی نباشد جواز دفن صادر خواهد شد.

 رئیس سازمان پزشکی قانونی استان کرمانشاه از رشد 17 درصدی پرونده‌های ارجاع شده به این سازمان در سال 95 خبر داد و افزود: در سال گذشته 54 هزار و 952 مورد پرونده در سازمان پزشکی قانونی تشکیل شد که 885 مورد آن مربوط به کمیسیون پزشکی بود.

کمالی با اشاره به افتتاح دومین مرکز پزشکی قانونی در کرمانشاه، بیان کرد: در سال گذشته اقدامات لازم برای احداث مرکز شماره 2 پزشکی قانونی کرمانشاه به‌عنوان نهمین کلانشهر کشور گرفته شد که امسال کلنگ احداث آن در خیابان بنت‌الهدی زده می‌شود.

وی از افتتاح سالن تشریح جوانرود خبر داد و گفت: امسال کلنگ احداث مرکز پزشک قانونی در شهرستان صحنه نیز به زمین زده خواهد شد و همچنین سالن تشریح هرسین نیز راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی استان کرمانشاه به کاهش 19 درصدی فوت ناشی از حوادث کار در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته 38 نفر به‌علت حوادث ناشی از کار فوت شدند که در مقایسه با سال 94 به تعداد 47 نفر شاهد کاهش این آمار هستیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار