حجه الاسلام سیدابراهیم رییسی در جمع مردم ایلام:
حجه الاسلام سیدابراهیم رییسی در جمع مردم ایلام گفت:مگر قانون تصریح نکرده که باید 2 درصد از درآمد نفت در همان منطقه مصرف شود؟ پس این مسئله اجرایی نشده است؟
کد خبر: ۴۱۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ 03 May 2017
 حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه سفر تبلیغاتی خود پیش از ظهر امروز در مسجد جامع ایلام و در جمع مردم این شهر سخنرانی کرد.
به گزارش تابناک ایلام ، حجه الاسلام سیدابراهیم رییسی در جمع مردم ایلام اظهار کرد:همیشه از خداوند خواسته‌ام که در انجام‌وظیفه خود را در نظر نگرفته و شایعات و تخریب‌ها و تهمت‌ها را ندیده بگیرم.
رییس افزود:مردم ایلام با وحدت و انسجام دژی محکم در برابر بیگانگان ایجاد کردند، این از برکات انقلاب اسلامی است که مردم خود سرنوشت خود را رقم بزنند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت :انتخاب مردم با نگاه به عملکرد گذشته صورت می‌گیرد و نگاهی به آینده نیز وجود دارد که چه‌کاری باید انجام شود، اساس کار من تکیه‌بر عقل مردم دارد چون مردم ما با تعقل رأی می‌دهند.

سیدابراهیم رییسی خاطر نشان کرد: اگر حرفی درباره من زدند من گذشت می‌کنم ولی اگر درباره معصومین و مقدسات و حضرت رضا حرفی زده‌شده نمی‌توان گذشت کرد آیا بجاست در استانی که این میزان ثروت و نفت و گاز و میعانان وجود دارد، این مقدار بیکاری وجود داشته باشد؟
وی ادامه داد:مگر قانون تصریح نکرده که باید 2 درصد از درآمد نفت در همان منطقه مصرف شود؟ پس این مسئله اجرایی نشده است؟

رییسی بیان داشت : چرا باید شرایط آن‌قدر بر پسر و دختر ما تنگ شود تا خود را در بن‌بست ببیند، سیلی در استان ایلام اتفاق افتاد ولی هنوز پولی که وعده داده بودند ندادند، صحبت از معیشت مردم است؛ باید به این‌ها جواب داد و چرا برخی بحث را به‌جاهای دیگر می‌برند
 
وی گفت :مردم با این شرایط مشکل‌دارند، آقایان بحث را به مسائل سیاسی می‌برند ولی حرف ما این است که چرا واحدهای صنعتی تعطیل‌شده است؟

رییسی اهار کرد: بعد از جنگ در حوزه سازندگی باید اتفاقاتی می‌افتاد به نیفتاد و حالا روزبه‌روز باید شاهد افزایش جمعیت تحت پوشش کمیته امداد باشیم.

حجه الاسلام رییسی با اشاره به طرح مسکن مهر بیان داشت: آقایان اعلام می‌کنند که مسکن مهر مزخرف است، بیایند به این حرف ها جواب بدهند نه اینکه مسایل دیگر را مطرح کنند، مدیریت منطقه باید دست خود مردم باشد، من می‌خواهم از سفره و معیشت مردم حرف بزنم.
وی تصریح کرد: اگر اقتصاد را شفاف سازی کردیم مشکل فساد حل خواهد شد، باید نظارت شود که تسهیلات بانکی در کجا مصرف می‌شود.
سید ابراهیم رییسی تاکید کرد: باید طبق قانون یک میلیون شغل سالانه ایجاد شود؛ تاکید بر قانون بودن آن دارم تا اگر کسی تصمیمی بر اجرای قانون ندارد همین الان به مردم بگوید؛ ظاهرا برخی تصمیمی برر اجرای قانون ندارند.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اشاره به اینکه سخن از معیشت مردم است گفت: ما می‌خواهیم واقعی صحبت کنیم، مشکلاتی که در کشور وجود دارد باید برطرف شود؛ نباید تعداد بسیار زیادی از مردم ایلام تحت پوشش نهادهای حمایتی باشند.

وی بیان کرد: شهرک‌های صنعتی در ایلام چرا باید تعطیل باشد؟ چرا باید بیکاری داشته باشیم؟ چرا باید واحدهای صنعتی به دلیل کمبود نقدینگی تعطیل شوند؟ آیا نقدینگی وجود ندارد یا وجود دارد و در محلی دیگر و برای چند نفر هزینه شده است؟

رئیسی افزود: اگر همان نقدینگی در واحدهای تولیدی هزینه می‌شد اکنون شاهد تعطیلی واحدهای صنعتی نبودیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به جنگل‌ها که غنیمتی است که خداوند به منطقه ایلام داده است گفت: باید آب را برای رونق کشاورزی به کار گرفت.

وی گفت: بعد از جنگ در ایلام سازندگی انجام نشده است؛ چرا چند سال مسکن مهر را تعطیل کردید‌؟ مردم النگو و فرش خود را فروختند که صاحب خانه شوند اما اعلام کردند که مسکن مهر مزخرف است.

رئیسی اظهار کرد: نباید موضوع سازندگی را سیاسی کرد، مدیریت این استان اگر در دست خود مردم باشد و دولت دغدغه مردم را داشته باشد باید مشکلات برطرف می‌شد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: راه‌های مواصلاتی این استان با توجه به تردد زائران باید درست شود، بارها با ماشین از مهران به عراق رفته‌ام و این استان می‌تواند قطب گردشگری شود.

وی ادامه داد: خادمی درگاه امام رضا(ع) برایم بهترین افتخار دنیاست ولی من دغدغه مادری را دارم که به دنبال اشتغال فرزندانش است.

رئیسی گفت: عده‌ای می‌آیند و حق هزاران نفر را به یغما می‌برند، چرا باید این‌گونه شود؟ مردم از اختلاس خسته شده‌اند؛ جوانان قادرند بسیاری از مشکلات را برطرف کنند.

وی بیان کرد: جلوگیری از فساد راه عملی دارد نه شعاری، رئیس دولت باید خود مدعی جلوگیری از فساد شود، چرا قراردادها محرمانه باید باشد؟ موضوع اقتصادی و قراردادها باید شفاف باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: اگر یک سامانه جامع اطلاعات ایجاد شود می‌توان به راحتی بر تسهیلات نظارت کرد یا بر گمرک و واردات و صادرات نظارت کرد در این صورت آیا کسی می تواند اختلاس کند؟

رئیسی با طرح این سوال که چرا افرادی فرار مالیاتی کنند و افرادی دیگر مالیات بیشتر دهند؟ بیان کرد: باید جلوی فرار مالیاتی میلیاردی را گرفت.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم در کشور اشتغال ایجاد شود و بیکاری از بین رود باید اشتغال میلیونی ایجاد شود گفت: تا دولت و دولتمردان نگاهشان را به ملت تغییر ندهند مشکلات برطرف نمی‌شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: باید به مردم اعتماد کرد و باید دیدمان را تغییر دهیم. باید ظرفیت‌ها کاملا به کار گرفته شود، فاصله ما با دریا چند کیلومتر است؟ برخی کشورها به خوبی از ارتباط خود با دریا استفاده می‌کنند اما ما فقط   از 2 درصد استفاده می‌کنیم.

رئیسی بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های معلق مانده کشور می‌تواند اشتغال ایجاد کند؛ می‌توان میلیونی اشتغال ایجاد کرد، امروز ما از معیشت مردم حرف می‌زنیم؛ امروز 550 هزار نفر در نوبت دریافت وام ازدواج هستند.

وی افزود: در استان ایلام با این جوانان پرتلاش و مردم با غیرت و تلاش‌گر نباید کارگر با چشم گریان به خانه برگردد، ایلامیانی که مرزدار بوده‌اند اکنون باید جوانانش بیکار باشند، این انصاف است؟

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هرجا که مردم وارد کار شده‌اند، مشکلات برطرف شده است تصریح کرد: باید کف زندگی و سفره مردم را دید؛ این فضا در سیستم اداری و این وضعیت زندگی مردم قابل تحمل نیست.

رئیسی تاکید کرد: ما اصلمان بر این است که این شرایط زیبنده این کشور و این مردم نیست؛ ما واقعا نمی‌توانیم مشکل گرد و خاک را در کشور برطرف کنیم؟ این وضعیت از کجا نشات گرفته است؟ زمین‌های کشاورزی اگر مدیریت شد، اگر آب مدیریت شد، مشکلات دیگر برطرف می‌شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مشکل ما مشکل کمبود آب است یا ضعف مدیریت؟ مشکل ما مشکل ضعف مدیریتی است.

وی با بیان اینکه بحث ما انتخاباتی نیست گفت: بحران بیکاری را می‌توان کاملا محو کرد، ما معتقدیم که فقر مطلق را می‌توانیم از کشور بزداییم. نداشتن مسکن را می‌توان برطرف کرد چرا که منابع بسیاری در کشور ما وجود دارد، هر جوانی اندک تاملی کند درک می‌کند که می‌توان با یک مدیریت اجرایی درست تمامی مشکلات را برطرف کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دختران و زنان ما باید در شان خود و در نهایت کرامت شغل داشته باشند. حق شهروندی نمایشی نیست؛ این دوران، دوران اقدام و عمل است و دوران شعار به سر رسیده است.

رئیسی افزود: ان‌شاء‌الله با کمک مردم و با همت مردم ما معتقدیم این قفل باز شدنی است و کلید آن حضور مردم است.

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
این کاندید محترم و دیگر داوطلبان ریاست جمهوری انگار 38 ساله که توی سوئیس بودند و هیچ خبری از هیچ حا نداشته. شما که اینقدر مسئولیت از خودتان نشان میدهید کجا بودید تا حالا؟ اصلا وضعیت و مشکلات مملکت ناشی از مسئولانی مثل شما بوده است . تعجب اینجاست به جای تقویت روحیه تعامل بین یکدیگر و مردم ، به افتراق بین مردم و جلب رای بیشتر توجه میکنند. واقعا تاسف بار است. ایکاش همین 6 نفر هر کدام زیر قسمتی از بار را بگیرند و همانجایی که عنوان میکنند خراب است را بسازند.
آفرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
بخدا این حمید گل گفته یعنی کل مطلب را خلاصه کرده گفته ! این اقای رئیسی که تولیت استان قدس است و 10 درصد درامد خالص استان متعلق به تولیت است ! خوب بیاد بگه با این پول مثلا سلف ایشون طبسی چی کرده ! مشهد پر است از معتاد و فاحشه و حاشیه نشین بدبخت ! اونهمه هم که درامد توریست مذهبی داره ! خوب بگه دقیقا چیکار کردند ! اونجا که دست اونا بوده ! یارو متولی نهادیه که نه مالیات میده نه حسابرسی میشه !
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار