سخنگوی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان در گفتگو با تابناک ایلام؛
جواد شرفخانی:هرگونه اظهار نظر و یا انتشار فهرست اسامی کاندیداهای شورای شهر ایلام به عنوان لیست مورد حمایت شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان کذب محض است واین شورا وجود هرگونه لیست منتسب به اصلاح طلبان استان را به شدت رد می کند.
کد خبر: ۴۱۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱ 18 April 2017

تابناک ایلام::هرروز که می گذرد به بزرگترین رویداد سیاسی کشور یک گام نزدیک تر می شویم ،با هر گام نزدیک ترشدن به تاریخ برگزاری دو انتخابات بزرگ و سونوشت ساز کشور ،فضای سیاسی ،اجتماعی و رسانه ای کشور متاثر از این رویداد بزرگ تاریخی داغ وداغتر می شود.

اگرچه در 29 اردیبهشت ایرانیان با مشارکت در دو انتخابات بزرگ وسرنوشت ساز کشور ، آینده سیاسی و اجتماعی خود را رقم می زنند ،اما حقیقت این است که اهمیت مضاعف انتخابات ریاست جمهوری بر انتخابات بزرگترین پارلمان محلی کشور سایه افکنده است.

این روزها هرکدام از طیف های سیاسی مطرح کشور و طرفداران آنهابا استفاده از هرگونه فرصت در اختیار خود؛ از فضای مجازی ورسانه ای گرفته تا تریبون ها و سخنرانان بمنظور حمایت وبزرگنمایی کاندیدای مورد نظر خود بهره می گیرند ،بماند که دراین راه بداخلاقیها و رقابتهای غیر اصولی وناعادلانه ای را هم شاهدیم اما باید بگوییم اقتضای طبیعت انتخابات وتبلیغات چنین است وکاری هم نمی شود کرد.

هرچند این روزها انتخابات شوراهای اسلامی در سایه انتخابات ریاست جمهوری بصورت خاموش درحال سپری نمودن فرآیند طبیعی خود قرار دارد ؛اما در شهرهای کوچک استانی نظیر ایلام ،داوطلبین پرتعدادشوراها، به همان روال گذشته بصورت  چهره به چهره و با بهره گیری از تعصبات قومی وقبیله ای، این روند را پشت سر می گذارند .

درسوی دیگرماجرا ، درحالیکه تاکنون از مبادی قانونی ونظارتی اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده شوراهای اسلامی استان اعلام نشده و زمان اعلام نظر رسمی وقطعی برای اعلام اسامی عبور شدگان از فیلتر نظارت ،دوم اردیبهشت تعیین شده است ؛برخی از داوطلبین عضویت در شورای شهر ایلام ،با منتسب نمودن خود به جریانات سیاسی و با انتشار لیستهایی سعی نموده اند  از این طریق، مضاف بر حمایتهای قومی ،عقبه سیاسی خود را نیز به رخ رقبایشان بکشند.

این روزها در فضای رسانه ای و مجازی استان ،لیستی تحت عنوان کاندیداهای مورد حمایت جریان اصلاح طلبان در میان کانالها وگروههای مجازی دست به دست می شود ،این درحالیست به گفته سخنگوی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان ،روحشان هم از این لیست ها خبردارنیست !

سخنگوی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان ایلام درگفتگو با خبرنگار ما با اعلام اینکه اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان حتی از چنین لیستی خبردار نیستند گفت : هرگونه اظهار نظر و یا انتشار فهرست اسامی کاندیداهای شورای شهر ایلام به عنوان لیست مورد حمایت شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان کذب محض است واین شورا وجود هرگونه لیست منتسب به اصلاح طلبان استان را به شدت رد می کند.

جواد شرف خانی با اعلام اینکه هر گونه لیست مورد حمایت این شورا بصورت رسمی اطلاع رسانی خواهد شد اظهار کرد: شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در صورت ارائه لیست، بصورت رسمی و در قالب بیانیه آنرا به اطلاع عموم خواهد رساند.

وی با اشاره به فهرست منتشر شده در حمایت از کاندیداهای شورای شهر ایلام افزود:هنوز لیست نهایی نامزدهای تائید صلاحیت شده توسط مراجع ذیصلاح ارائه نشده است .

شرفخانی ادامه داد :بعد از اعلام لیست مذکور، کارگروه شوراها، با بررسی رزومه و سنجش قابلیت های کاندیداهای متقاضی حضور در لیست حمایتی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان و تطبیق با‌ شاخصهای تعیین شده، کار بررسی را آغاز می نماید و شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان فعلا در خصوص ارائه لیست حمایت از کاندیداهای شورای شهر ایلام ، ورود نکرده است.

وی یآدور شد :معرفی لیست مورد حمایت شورای اصلاح طلبان تابع فرآیند خاصی است به این معنا که پس از بررسی های اولیه در کارگروه شوراها ،لیست تایید شده جهت اعلام نظر نهایی در صحن علنی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان مطرح وپس از بررسی و تاییدتوسط اکثریت اعضای شورا ،لیست مورد حمایت بصورت رسمی اعلام عمومی خواهد شد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار